Oryginalna Toyota Supra MkIV na sprzedaż za astronomiczną kwotę

Kult Toyoty Supry jest nie do podważenia – towarzyszyła motoryzacyjnym maniokom niemal wszędzie: od serii filmów „Szybcy i Wściekli”, przez różne wyścigowe gry wideo, aż po bezkresne pola tuningu. Nie są rzadkością egzemplarze podkręcone do grubo ponad 1000 KM, natomiast coraz trudniej znaleźć nieskażoną modyfikacją sztukę. Jedna z nich, jest na sprzedaż w San Diego. Za 499 tys. dol. (ok.1,93 mln zł).

Toyota Supra MkIV nietknięta tuningiem z manualną skrzynią biegów i kierownicą po lewej stronie to prawdziwy biały kruk na rynku
Toyota Supra MkIV nietknięta tuningiem z manualną skrzynią biegów i kierownicą po lewej stronie to prawdziwy biały kruk na rynku
Źródło zdjęć: © fot. Iconic Coach
Filip Buliński

21.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:17

Toyota Supra 4. generacji jest uwielbiana przez rzeszę miłośników motoryzacji za różne rzeczy – jedni wychwalają silnik 2JZ podatny na modyfikacje, inni zachwycają się jej wyglądem, natomiast jeszcze inni po prostu szaleją za japońską motoryzacją, której Supra jest nieodłącznym elementem.

Szansa na napotkanie Supry MkIV w Polsce nie jest wielka. Spotkanie jej w oryginalnym stanie jest mało prawdopodobne, a natknąć się na sztukę z manualną skrzynią i kierownicą po lewej stronie graniczy z cudem. Iconic Coach uważa to za naprawdę duży cud, ponieważ wystawił ogłoszenie (kliknij żeby zobaczyć) z niemal nienaruszoną modyfikacjami suprą, z wyżej wymienionymi zaletami za 499 tys. dol., co w przeliczeniu daje blisko 2 mln zł. Słownie: prawie dwa miliony złotych.

Quicksilver-Edition z manualną skrzynią biegów sprzedana została w USA jedynie 24 razy
Quicksilver-Edition z manualną skrzynią biegów sprzedana została w USA jedynie 24 razy© fot. Iconic Coach

Co czyni ją tak wyjątkową? Sprzedawana supra MkIV w nadwoziu targa, to 1 z 24 wyprodukowanych na rynek północnoamerykański egzemplarzy w wersji Quicksilver-Edition z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dodatkowe atuty to niski przebieg (60 tys. km), oryginalny lakier, brak jakichkolwiek modyfikacji, poza nieznacznie obniżonym zawieszeniem oraz malowaniem dokładki zderzaka oraz pokrywy zaworów. Atutem egzemplarza jest również osoba jego właściciela. To od 15 lat ta sama osoba, która dbała o dzieło Toyoty najlepiej jak umiała.

Legendarny silnik 2JZ-GTE rozwija 330 KM
Legendarny silnik 2JZ-GTE rozwija 330 KM© fot. Iconic Coach

Nie można też zapomnieć, że pod maską pracuje legendarny silnik 2JZ-GTE, czyli 3-litrowa, rzędowa „szóstka” z podwójnym turbo, generująca 330 KM i 441 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc kierowana jest na tylne koła, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nieco ponad 5 sekund.

W środku czuć klimat lat 90.
W środku czuć klimat lat 90.© fot. Iconic Coach

Mimo wszystkich atutów, które czynią to auto wyjątkowe, cena wydaje się być mocno przesadzona. Ceny Supry MkIV z manualną skrzynią i kierownicą po lewej stronie zaczynają się do ok. 35-40 tys. euro (ok. 150 tys. zł). Znalazłem jedną ofertę w Polsce, gdzie auto w podobnej specyfikacji ale ze znacznie większym przebiegiem zostało wycenione na… 400 tys. zł. Za cenę sprzedawanej w Kalifornii supry, w garażu mógłby stanąć choćby Rolls-Royce Phantom.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/48]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)