Odświeżony Mercedes Klasy G (2013) oficjalnie zaprezentowany
Jeszcze przed oficjalną premierą w Pekinie zaprezentowano Klasę G na rok 2013. Po ponad 30 latach produkcji Mercedes rzecz jasna nie pokusił się o znaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, za to środek pojazdu został odświeżony w większym stopniu. Do oferty dołączyły dwie nowe wersje AMG. Najmocniejsza została wyposażona w 612-konny silnik w układzie V12!
12.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:59
Jeszcze przed oficjalną premierą w Pekinie zaprezentowano Klasę G na rok 2013. Po ponad 30 latach produkcji Mercedes rzecz jasna nie pokusił się o znaczne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, za to środek pojazdu został odświeżony w większym stopniu. Do oferty dołączyły dwie nowe wersje AMG. Najmocniejsza została wyposażona w 612-konny silnik w układzie V12!
Model ten jest produkowany od 1979 roku praktycznie w niezmienionej formie. Co prawda Mercedes co kilka lat wprowadzał drobne poprawki, jednak ogólny wygląd pojazdu się nie zmienił. Charakterystyczne, kanciaste nadwozie ekskluzywnej terenówki zapisało się trwale na kartach historii motoryzacji.
Niemiecki producent w modelu na rok 2013 zdecydował się jedynie dodać światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz nowe obudowy lusterek. Wersja AMG otrzyma także nieco zmodyfikowaną atrapę chłodnicy wraz z nieznacznie przestylizowanym zderzakiem przednim. W ofercie wersji AMG pojawiły się też czerwone zaciski hamulców oraz 20-calowe felgi aluminiowe.
We wnętrzu nieco więcej zmian: nowa deska rozdzielcza z odświeżonymi zegarami oraz sporych rozmiarów ekranem systemu multimedialnego/sytemu nawigacji w centralnym miejscu kokpitu. Jeśli przyjrzeć się bliżej, w kabinie można zauważyć charakterystyczne elementy kokpitu nowej Klasy M.
Odświeżono także gamę silnikową, w której największą niespodzianką są dwie nowe wersje AMG. Każdy z silników w standardzie sprzężony jest z 7-stopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS, która przekazuje napęd na wszystkie koła. Oto kompletna lista dostępnych jednostek napędowych:
- G350 BlueTEC - 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6 generujący 211 KM i 540 Nm momentu obrotowego (średnie zużycie oleju napędowego - 11,2 l/100 km), cena: 85 311,10 euro;
- G500 - 5,5-litrowy (5461 cmsup3/sup) silnik benzynowy w układzie V8 generujący 388 KM i 530 Nm momentu obrotowego (średnie zużycie benzyny - 14,9 l/100 km), cena: 99 948,10 euro;
- G 63 AMG - 5,5-litrowy (5461 cmsup3/sup), podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy w układzie V8 generujący 544 KM i 760 Nm momentu obrotowego (średnie zużycie benzyny - 13,8 l/100 km), cena: 137 504,50 euro;
- G 65 AMG - 6,0-litrowy (5980 cmsup3/sup), podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy w układzie V12 generujący 612 KM i 1000 Nm momentu obrotowego (średnie zużycie benzyny - 17,0 l/100 km), cena: 264 180 euro;
Odświeżony na rok 2013 Mercedes Klasy G pojawi się w niemieckich salonach już w czerwcu tego roku.