WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Škoda Octavia RS i Scout w odświeżonym wydaniu

Minęły już prawie dwa miesiące od kiedy Skoda opublikowała pierwsze zdjęcia nowej Octavii. Z uwagi na nietypowe, przednie reflektory auto wzbudziło sporo kontrowersji. Dziś Czesi pochwalili się ostrym wydaniem RS, które także zostało poddane face liftingowi.

Obraz
Aleksander Ruciński

Na początek smutna wiadomość dla malkontentów - wersja RS otrzymała te same, podwójne reflektory, które zdecydowanie nie każdemu przypadną do gustu. Owszem, dzięki spojlerom i dużym kołom, auto wygląda lepiej niż standardowe wydanie. Nadal jednak brakuje mu nieco do estetyki wersji sprzed liftingu, choć to tylko moje zdanie. Wątpimy, żeby face lifting w jakikolwiek sposób wpłynął na popularność tego modelu. W końcu mało kto kupował Octavię z powodu atrakcyjnego wyglądu, a pozostałe cechy nadal stanowią mocną stronę czeskiej propozycji.

Lista zmian, jakie znajdziecie w odświeżonym wydaniu, obejmuje wspomniane już, podwójne, adaptacyjne (opcja) reflektory i nowe tylne światła. Otrzymały one nowocześniejszą stylistykę i diody LED, które od teraz będą standardem. Nie brakuje także czarnego dyfuzora, w który wkomponowano podwójne końcówki wydechu. Rolę ciekawego detalu pełni natomiast odblaskowa listwa na szerokość całego zderzaka.

Obraz

A co z napędem? W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie lifting modelu o sportowych aspiracjach, bez wzrostu mocy. Nie inaczej jest w tym przypadku. Dwulitrowy benzyniak zamiast dotychczasowych 220 KM generuje teraz 230 KM. Nieoficjalnie mówi się, że w planach jest także ostrzejsze, 245-konne wydanie, które ma trafić na rynek pod koniec przyszłego roku.

W kwestii diesla nie zmieniło się nic. 2,0 TDI w Octavii RS może pochwalić się mocą 184 KM oraz opcjonalnym napędem na cztery koła. Warto wspomnieć, że chętni na napęd obu osi są skazani na diesla i dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię.

Octavia RS stoi o 15 mm bliżej asfaltu niż standardowe wydanie. Może pochwalić się także czerwonymi zaciskami hamulców oraz bogatą gamą felg w rozmiarze 17-19 cali. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy, a jeśli chce może skorzystać z generatora dźwięku, który sztucznie podkręci brzmienie dwulitrówek Volkswagena.

Obraz

Na razie Škoda nie opublikowała fotografii wnętrza odświeżonej Octavii RS, co najprawdopodobniej oznacza, że w kabinie nie przeprowadzono żadnych większych zmian. Przekonamy się o tym już niebawem, ponieważ auto trafi do salonów w pierwszych miesiącach 2017 roku. Ceny, które dotychczas stanowiły sporą zaletę RS-a, póki co nie są znane. Wątpliwe, żeby zmieniły się znacząco, podobnie jak popularność wśród klientów. Chociaż kto wie? Może mniej konwencjonalny design "nowej" Octavii przyczyni się do jeszcze lepszej sprzedaży...

Obraz

[aktualizacja 21 grudnia] - Škoda Octavia Scout (2016)

Obraz

Trzeba przyznać, że Czesi podeszli do sprawy marketingowo, prezentując Octavię RS oraz Scout oddzielnie, w odstępie jednego dnia. Po wczorajszym debiucie sportowej wersji prezentujemy Wam uterenowione wydanie "nowej" Octavii. Co poza kontrowersyjnymi światłami zmieniło się w tym modelu?

Największą nowość stanowi napęd, a dokładniej możliwość połączenia dwulitrowego turbodiesla o mocy 150 KM z 7-biegową, automatyczną przekładnią DSG. Dotychczas silnik ten występował w wersji Scout wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Poza tym klienci nadal mają do wyboru benzynowy motor 1,8 TSI 180 KM i 2.0 TDI 184 KM.

Obraz

Jeśli chodzi o wygląd, reflektory i tylne światła są identyczne jak w bogatszych wersjach standardowego wydania oraz sportowej wersji RS. Tu także znajdziemy szeroką, odblaskową listwę na tylnym zderzaku. Octavia Scout wyróżnia się także dodatkowymi osłonami podwozia i nadwozia oraz oczywiście prześwitem, który zwiększono o 30 mm w stosunku do zwykłego kombi. Na pokładzie znajdziemy także standardową, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego.

Podobnie jak w przypadku RS-a, tu także poskąpiono fotografii wnętrza. Wiemy jednak, że w wersji Scout zagości ciekawa tapicerka o zwiększonej przepuszczalności powietrza, odporności na wilgoć i zabrudzenia - przydatna rzecz w aucie o terenowych aspiracjach, choć raczej trudno wyobrazić sobie typowego użytkownika Scouta taplającego się w błocie. Podobnie jak RS, nowy Scout trafi do salonów w najbliższych miesiącach. Ceny nie są jeszcze znane, choć nie powinny ulec znaczącej zmianie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej