Odświeżona Kia Stonic podrożała, ale nadrabia to wyposażeniem

Kia Stonic po faceliftingu zyskała ciekawszy wygląd i lepsze wyposażenie. Z gamy zniknął jednak silnik diesla. Klienci są więc skazani wyłącznie na jednostki benzynowe, w topowych wersjach wspomagane systemem tzw. miękkiej hybrydy.

Po liftingu Stonic wygląda jeszcze atrakcyjniej.Po liftingu Stonic wygląda jeszcze atrakcyjniej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Odświeżony Stonic prezentuje się jeszcze atrakcyjniej, niż dotychczasowe wydanie. Jest to w dużej mierze zasługa przeprojektowanych reflektorów wykorzystujących diody LED. Ponadto Kia uzupełniła gamę o nowe wzory felg i opcje wykończenia nadwozia, dzięki czemu klienci mogą stworzyć wyróżniającą się konfigurację.

Przy okazji liftingu poprawiono też wyposażenie. Duży ekran multimediów jest teraz standardem, podobnie jak elektryczne szyby z tyłu i aluminiowe felgi, a w wyższych odmianach dostaniemy też pakiet systemów wsparcia kierowcy, wliczając w to tempomat i asystent pasa ruchu.

Jeśli chodzi o silniki, do wyboru mamy łącznie 5 opcji napędu, z czego zdecydowana większość bazuje na doładowanej jednostce o pojemności 1-litra, która może być parowana z 6-stopniową przekładnią manualną, 7-stopniowym automatem lub skrzynią iMT z elektronicznie sterowanym sprzęgłem występującą w odmianie Mild Hybrid.

Nowa Kia Stonic - minimalne ceny wersji silnikowych:

  • 1.2 DPI 84 KM 5MT - od 62 990 zł
  • 1.0 T-GDI 100 KM 6MT - od 66 990 zł
  • 1.0 T-GDI 100 KM 7DCT - od 72 990 zł
  • 1.0 T-GDI Mild Hybrid 120 KM 6iMT - od 71 490 zł
  • 1.0 T-GDI Mild Hybrid 120 KM 7DCT - od 86 490 zł

Na uwagę zasługuje możliwość łączenia większości opcji napędu ze wszystkimi wersjami wyposażenia. Wyjątkiem jest silnik 1.2 DPI 84 KM, którego nie sparujemy z odmianą GT Line oraz 1.0 T-GDI Mild Hybrid 7DCT niedostępny w podstawowym wariancie wyposażenia M.

Poza M i wspomnianą GT Line jest jeszcze środkowy wariant L kompatybilny z każdą wersją napędu. Co warte odnotowania, już podstawowa wersja wyposażenia nie daje powodów do narzekań. W standardzie dostaniemy praktycznie wszystko, czego potrzeba w aucie tej klasy.

Nowa Kia Stonic - wersje wyposażenia:

  • M - od 62 990 zł - m.in. klimatyzacja manualna, multimedia z 8-calowym wyświetlaczem oraz łącznością Bluetooth, Apple CarPlay i Android Auto, 16-calowe felgi aluminiowe, światła do jazdy dziennej LED.
  • L - od 70 990 zł - dodatkowo m.in. automatyczne światła, asystent pasa ruchu, tempomat, system wykrywania zmęczenia kierowcy, klimatyzacja automatyczna, podłokietnik ze schowkiem, skórzana kierownica, skórzano-materiałowa tapicerka, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, 17-calowe felgi aluminiowe
  • GT Line - od 85 490 zł - dodatkowo m.in. pełne światła LED, system bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownica, pakiet aerodynamiczny, nawigacja satelitarna, czujniki parkowania, przyciemnianie szyby z tyłu.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony