O.CT Audi RS6 Avant (2013)

Chociaż Audi RS6 jest już od dłuższego czasu w sprzedaży, niewiele firm zdecydowało się na jego tuning. Jednym z kilku warsztatów jest O.CT, który podniósł moc silnika RS-szóstki do 680 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wczoraj pisałem o Mercedesie klasy C z nadwoziem kombi i 540-konną jednostką napędową. Dziś pojazd o takim samym typie karoserii, ale o większych wymiarach i ze sporo mocniejszym silnikiem. Chodzi o topową wersję Audi A6 - odmianę RS6.

Moda i wymogi unijne zmuszają producentów do konstruowania coraz mniejszych i bardziej wysilonych motorów. Audi, jak prawie wszyscy, też kroczy tą ścieżką. Zastosowane w nowym RS6 źródło zasilania ma co prawda sporo, bo 8 cylindrów, ale ich objętość skokowa nie jest aż taka wielka jak na auto tej klasy i wynosi 4 l.

Obraz

Oznaczony symbolem TFSI silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa (mówi o tym fragment "FSI") oraz turbodoładowanie (u Audi litera "T" w przypadku niektórych motorów oznacza także doładowanie za pomocą sprężarki mechanicznej). Turbosprężarki są dwie i ustawiono je w układzie równoległym.

Moc 560 KM przy 5700-6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1750-5500 obr./min to gwarancja doskonałych osiągów drogowych. Jednak to nie wszystko, jeśli chodzi o możliwości Audi RS6 Avant. Za duży kawałek tortu zwanego osiągami odpowiadają skrzynia biegów i reszta układu napędowego.

Obraz

Przekładnia nie jest urządzeniem zautomatyzowanym, czego można by się spodziewać w pierwszej chwili, tylko skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach. Audi RS6 ma napęd quattro, a zatem napęd na wszystkie koła.

Według Audi jego najszybsze kombi potrzebuje 3,90 s na przyspieszenie do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Ta ostatnia jest jednak ograniczona elektronicznie. Wystarczy usunąć kaganiec i wóz może pojechać szybciej niż 300 km/h.

Obraz

O.CT udowadnia, że 560 KM to nie kres możliwości jednostki napędowej. Wystarczy podłubać trochę w elektronice i zmienić układ wylotowy, by 4-litrowy agregat oddychał jeszcze głębiej. Głębiej w tym przypadku znaczy do 680 KM mocy maksymalnej i 880 Nm momentu obrotowego.

Wyraźnie większa moc ma natychmiastowe przełożenie na czas rozpędzania się do 100 km/h, który w aucie po tuningu skrócił się do zaledwie 3,40 s. Prędkość maksymalna jest ograniczana przez O.CT do 200 mil/h, czyli do 322 km/h. Może być ona jeszcze wyższa po zdjęciu ogranicznika, ale ten jest usuwany pod warunkiem, że kombi jest wyposażone w opony przygotowane do jazdy z bardzo wysokimi prędkościami.

Obraz

Austriacki tuner nie zajmował się ani zawieszeniem, ani hamulcami, ani też nadwoziem Audi RS6 Avant.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 170,30 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 9,5 x 20
  • Opony przednie: 275/35 R 20
  • Opony tylne: 275/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2010 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,96 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)
  • Długość: 4979 mm
  • Szerokość: 1936 mm
  • Wysokość: 1461 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 322 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik