O.CT Audi RS6 Avant (2013)

O.CT Audi RS6 Avant (2013)

O.CT Audi RS6 Avant (2013)
Olgierd Lachowski
29.10.2013 19:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:50

Chociaż Audi RS6 jest już od dłuższego czasu w sprzedaży, niewiele firm zdecydowało się na jego tuning. Jednym z kilku warsztatów jest O.CT, który podniósł moc silnika RS-szóstki do 680 KM.

Wczoraj pisałem o Mercedesie klasy C z nadwoziem kombi i 540-konną jednostką napędową. Dziś pojazd o takim samym typie karoserii, ale o większych wymiarach i ze sporo mocniejszym silnikiem. Chodzi o topową wersję Audi A6 - odmianę RS6.

Moda i wymogi unijne zmuszają producentów do konstruowania coraz mniejszych i bardziej wysilonych motorów. Audi, jak prawie wszyscy, też kroczy tą ścieżką. Zastosowane w nowym RS6 źródło zasilania ma co prawda sporo, bo 8 cylindrów, ale ich objętość skokowa nie jest aż taka wielka jak na auto tej klasy i wynosi 4 l.

Obraz

Oznaczony symbolem TFSI silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa (mówi o tym fragment "FSI") oraz turbodoładowanie (u Audi litera "T" w przypadku niektórych motorów oznacza także doładowanie za pomocą sprężarki mechanicznej). Turbosprężarki są dwie i ustawiono je w układzie równoległym.

Moc 560 KM przy 5700-6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1750-5500 obr./min to gwarancja doskonałych osiągów drogowych. Jednak to nie wszystko, jeśli chodzi o możliwości Audi RS6 Avant. Za duży kawałek tortu zwanego osiągami odpowiadają skrzynia biegów i reszta układu napędowego.

Obraz

Przekładnia nie jest urządzeniem zautomatyzowanym, czego można by się spodziewać w pierwszej chwili, tylko skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach. Audi RS6 ma napęd quattro, a zatem napęd na wszystkie koła.

Według Audi jego najszybsze kombi potrzebuje 3,90 s na przyspieszenie do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Ta ostatnia jest jednak ograniczona elektronicznie. Wystarczy usunąć kaganiec i wóz może pojechać szybciej niż 300 km/h.

Obraz

O.CT udowadnia, że 560 KM to nie kres możliwości jednostki napędowej. Wystarczy podłubać trochę w elektronice i zmienić układ wylotowy, by 4-litrowy agregat oddychał jeszcze głębiej. Głębiej w tym przypadku znaczy do 680 KM mocy maksymalnej i 880 Nm momentu obrotowego.

Wyraźnie większa moc ma natychmiastowe przełożenie na czas rozpędzania się do 100 km/h, który w aucie po tuningu skrócił się do zaledwie 3,40 s. Prędkość maksymalna jest ograniczana przez O.CT do 200 mil/h, czyli do 322 km/h. Może być ona jeszcze wyższa po zdjęciu ogranicznika, ale ten jest usuwany pod warunkiem, że kombi jest wyposażone w opony przygotowane do jazdy z bardzo wysokimi prędkościami.

Obraz

Austriacki tuner nie zajmował się ani zawieszeniem, ani hamulcami, ani też nadwoziem Audi RS6 Avant.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 170,30 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 880 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 9,5 x 20
  • Opony przednie: 275/35 R 20
  • Opony tylne: 275/35 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2010 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,96 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)
  • Długość: 4979 mm
  • Szerokość: 1936 mm
  • Wysokość: 1461 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,40 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 322 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)