MTM Audi RS6 Avant Stufe 1 (2013)

Z pewnością dla większości kierowców 560 KM mocy w Audi RS6 to aż za dużo. Ale znajdą się tacy, którzy chcą mieć ich jeszcze więcej. MTM odpowiada właśnie na takie potrzeby, oferując wóz z silnikiem o mocy prawie 700 KM.

MTM Audi RS6 Avant Stufe 1 (2013)
Olgierd Lachowski

05.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:35

I pomyśleć, że protoplasta RS-szóstki miał "zaledwie" 320 KM. Oczywiście Audi RS6 nie jest bezpośrednim następcą legendarnego RS2, ani ze względu na liczbę lat, które dzielą oba samochody, ani ze względu na klasę pojazdu. Łączy je jednak to, że oba są nieprzeciętnymi wozami. Firma z Ingolstadt ma teraz też większą konkurencję niż przed laty.

Nowe RS6 Avant nie jest w wersji seryjnej mocniejsze od swojego poprzednika, ale producent dołożył wszelkich starań, by było szybsze. Wprawdzie dużą rolę odgrywa tutaj układ napędowy, a dokładniej rzecz ujmując, sterowanie nim, ale i tak nadal najważniejszy jest silnik.

Obraz

A motor znowu aż taki wielki nie jest. Jeśli porówna się Audi z BMW i Mercedesem, to właśnie ta pierwsza firma instaluje najmniejsze jednostki napędowe. Cztery litry w porównaniu z 5,5 l Mercedesa E 63 AMG to „zaledwie cztery litry”.  Taką objętość ma osiem cylindrów ustawionych w układzie widlastym.

Do tego wszystkiego jest bezpośredni wtrysk paliwa, są dwie turbosprężarki oraz inne dodatki podnoszące sprawność motoru – choćby w postaci międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego.

Mocy jest sporo, bo 560 KM przy 5700-6600 obr./min. Momentu obrotowego też nie mało – 700 Nm przy 1750-5500 obr./min. Wszystko to trafia najpierw do skrzyni biegów, a potem na wszystkie koła.

Obraz

Jeden z najbardziej renomowanych tunerów Audi proponuje od niedawna montaż nowego modułu zarządzającego silnikiem, dzięki któremu po podniesieniu ciśnienia doładowania moc wzrasta do aż 675 KM, a maksymalny moment obrotowy przyjmuje wartość 860 Nm. Wszystko to przy obrotach takich samych jak w seryjnym kombi.

Tak znaczny przyrost mocy musi mieć wpływ na osiągi samochodu. Teraz RS-szóstka do 100 km/h przyspiesza w 3,50 s zamiast pierwotnych 3,90 s. Prędkość maksymalna nie jest znana, a MTM podaje tylko skromnie, że przekracza ona fabryczne 305 km/h.

Już niedługo do zmodyfikowanej jednostki napędowej będzie można dołożyć nowy sterownik pneumatycznego zawieszenia. Na razie jednak tuner z Niemiec nie ujawnia żadnych szczegółów.

Za to już można instalować koła z felgami o klasycznym dla MTM wzorze Bimoto. Mają one rozmiar 10,0 x 20” i wymagają wcześniej montażu 10-milimetrowych tulei dystansowych.

Obraz

Również już teraz można montować jeszcze bardziej sportowe hamulce. Tarcze Brembo mają z przodu średnicę 405 mm, z tyłu zaś są mniejsze o 15 mm. Na obu osiach zaciski mają po sześć tłoczków. Założenie większych hamulców jest możliwe, gdy wóz ma co najmniej 20-calowe felgi.

Wkrótce w katalogu MTM powinno pojawić się więcej zestawów tuningowych do Audi RS6, a także pierwsze kity do RS7.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 675 KM przy 5700-6600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 169,05 KM/l (seryjny – 140,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 860 Nm przy 1750-5500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2010 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,98 kg/KM (seryjny – 3,59 kg/KM)
  • Długość: 4979 mm
  • Szerokość: 1936 mm
  • Wysokość: 1461 mm
  • Rozstaw osi: 2915 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 305 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: MTM

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)