Nowy Seat Leon już na drogach. Wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć jednak niedosyt

Czwarta generacja Seata Leona nareszcie wyjechała na opustoszałe, hiszpańskie ulice. Z tej okazji producent pochwalił się nowymi fotografiami, na których widać auto w jego naturalnym środowisku. A w takiej scenerii nowy kompakt zdecydowanie zyskuje.

Nowy Seat Leon wygląda dobrze, ale wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć się nieco zawiedzeni.Nowy Seat Leon wygląda dobrze, ale wielbiciele poprzedniej generacji mogą czuć się nieco zawiedzeni.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Sądząc po komentarzach w dniu premiery, nowy Leon nie zrobił na publiczności wielkiego wrażenia - ot, kolejne wcielenie hiszpańskiego brata Golfa, które nie wyróżnia się przesadnie ani na tle koncernowego rodzeństwa, ani poprzedniej generacji.

Od debiutu minęło jednak już trochę czasu, a Seat nareszcie postanowił zaprezentować model w naturalnym środowisku. Może to kwestia udanych fotografii prasowych, ale po dwóch miesiącach od debiutu, nowy Leon podoba mi się bardziej niż w dniu premiery.

Wszystko jest jednak kwestią gustu, a każdy z was może to samodzielnie zweryfikować i wyrobić sobie własne zdanie, klikając w obszerną galerię na końcu tego artykułu. Czas przejść do kwestii obiektywnych. Jedną z nich jest fakt, że to najbardziej zaawansowana i dopracowana generacja w całej historii modelu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Koncern Volkswagena wyłożył na ten projekt aż 1,1 mld euro, licząc, że inwestycja zwróci się jeszcze szybciej niż w przypadku poprzednika - trzeciej generacji, która okazała się najpopularniejszym Seatem od początku istnienia marki. Przyjemny wygląd idzie tu w parze ze znacznie ciekawszym niż dotychczas wnętrzem, lepszym wyposażeniem i nowymi opcjami napędu, więc szanse na sukces są spore.

Warto przypomnieć, że klienci będą mogli wybierać spośród silników benzynowych o mocy od 90 do 190 KM, diesli generujących 115 i 150 KM oraz hybrydy plug-in opartej na jednostce 1.4 TSI o łącznej mocy 204 KM. Ten sam zestaw, choć w 245-konnej specyfikacji - znajdziemy zresztą również w nowej Cuprze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Leon jest też większy niż dotychczas - rozstaw osi zwiększono o 5 cm, a ogólną długość o 9 cm. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy. Bagażnik hatchbacka pomieści 380 litrów, a kombi 617 litrów. Mimo najbardziej młodzieńczego charakteru spośród kompaktów grupy Volkswagena, jest to bardzo praktyczne auto. Świadczą o tym również detale, takie jak np. mocowania isofix na przednim fotelu pasażera.

Sukces nowego Leona zależy jednak przede wszystkim od cen, a te póki co nadal pozostają nieznane. Nowy Golf i Octavia nie należą do najtańszych. Seat zapewne podzieli ich los. Pytanie tylko, gdzie dokładnie uplasuje się w tym gronie. Odpowiedź powinniśmy poznać już niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/83] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne