Nowy Mercedes Klasy G będzie lepszą terenówką. Mamy informacje techniczne

Jeżeli myślicie, że nowa generacja kultowego Mercedesa Klasy G będzie mniej sprawna w terenie, to się mylicie. Właśnie opublikowano pierwsze informacje techniczne na temat właściwości terenowych auta. Sami jesteśmy pozytywnie zaskoczeni.

Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.Mercedes deklaruje, że nowa Klasa G jest tak zaprojektowana, by po bezdrożach jeździła sprawniej niż poprzednik. Zatem pomimo bardzo nowoczesnej techniki i luksusowo wykonanego wnętrza, drugie wcielenie "gelendy" utrzyma status prawdziwego auta terenowego. Prezentowane tu zdjęcia pochodzą z ośrodka testowego nieopodal Graz – jednego z najtrudniejszych torów testowych świata.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik.
Nowy Mercedes Klasy G ma wciąż klasyczną ramę nośną, ale w przeciwieństwie do poprzednika przednie zawieszenie jest niezależne. Tylna oś pozostaje w formie sztywnego mostu, co jest kompromisem stosowanym przez wielu producentów aut terenowych od dziesięcioleci. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu na drogach utwardzonych, przy niedużym spadku wykrzyżowania osi w terenie. W przypadku tej konstrukcji, projekt zawieszenia przewidywał utrzymanie parametrów terenowych na przynajmniej tym samym poziomie co poprzednik. © fot. mat. prasowe
Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni.
Prześwit pomiędzy osiami – prawdopodobnie chodzi o prześwit podłużny – to 241 mm. Jest tym samym wyższy o 6 mm od poprzednika. Poprawiono o 100 mm maksymalną głębokość brodzenia, która teraz wynosi 700 mm. Kąt natarcia jest taki sam – 30 stopni – natomiast o 1 stopień poprawiono kąt zejścia, który wynosi teraz 31 stopni. Podobnie jak kąt rampowy - teraz o wartości 26 stopni. © fot. mat. prasowe
Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm.
Producent podał nawet wartości skoku zawieszenia i to osobno dla dobicia i odbicia. Przednie sprężyny potrafią się ugiąć na 85 mm, natomiast rozciągnąć na 100 mm. Tylne odpowiednio 84 i 142 mm. © fot. mat. prasowe
Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h.
Wizytówką "gelendy" zawsze był układ napędowy z synchronizowanym reduktorem i trzema blokadami mechanizmów różnicowych – tego nie zmieniono. Reduktor pozwala włączyć przełożenie terenowe o wartości 2,93 do prędkości 40 km/h. Włączenie biegów drogowych może nastąpić do prędkości 70 km/h. © fot. mat. prasowe
Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył).
Nowa jest konstrukcja automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu obrotowego, która została zaprogramowana specjalnie do jazdy po bezdrożach. Skrzynka rozdzielcza dzieli moment obrotowy pomiędzy osie w stosunku 40:60 (przód:tył). © fot. mat. prasowe
Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów.
Po raz pierwszy w "gelendzie" kierowcę pokonującego bezdroża będzie wspomagała elektronika. Przygotowano tryb G-Mode, który aktywuje się automatycznie po włączeniu reduktora lub jednej z blokad dyferencjałów. Wówczas wszystkie kontrolowane komputerem systemy (adaptacyjne zawieszenie, elektryczny układ kierowniczy, skrzynia biegów) przestawiają się w tryb terenowy, co poprawia komfort jazdy i pozwala uniknąć niepotrzebnych zmian biegów. © fot. mat. prasowe
Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika?
Trzeba przyznać, że podobnie jak w przypadku nowego Jeepa Wranglera, Klasa G nowej generacji nie zmieniła się na tyle, by prawdziwi puryści mogli narzekać. Ciekawi jesteśmy, jakie Mercedes zastosuje silniki, ale nie przypuszczamy, by były to jednostki inne niż te, które są w ofercie modeli osobowych. Drugą ciekawostką ze świata samochodów terenowych jest długo zapowiadany następca Land Rovera Defendera. Czy ten też utrzyma cechy swojego poprzednika? © fot. mat. prasowe
Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci.
Na drugiej stronie galerii możecie zobaczyć zdjęcia niskiej jakości, jakie wyciekły i już krążą po sieci. © fot. mat. prasowe
Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018) © fot. mat. prasowe
Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018)
Nowy Mercedes-Benz Klasy G (2018) © fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz
© fot. mat. prasowe
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów