Nowy Mercedes Klasy E jest już z nami. Znane silniki, zupełnie nowe opakowanie

Po siedmiu latach od premiery piątej generacji Klasy E Mercedes w końcu pokazał następcę. Stylistycznie jest to ewolucja poprzednika, lecz technicznie mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem.

Nowy Mercedes Klasy ENowy Mercedes Klasy E
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Aleksander Ruciński

Patrząc na nadwozie można odnieść wrażenie, że styliści zapatrzyli się nie tylko na spalinowe, ale i elektryczne modele marki. Tył i linia boczna przypominają bowiem Klasę S. Z kolei przód nawiązuje do EQS-a i EQE. Za efekt odpowiada przede wszystkim ciemna atrapa chłodnicy połączona czarną wstawką z reflektorami. Same reflektory stały się z kolei węższe i zyskały nową sygnaturę świetlną.

Z tyłu jest nieco bardziej tradycyjnie, choć grafiki lamp w kształcie gwiazdy mercedesa z pewnością zwracają uwagę. Jak przystało na nowe auto tej marki, jest też chromowana listwa przez całą szerokość nadwozia. A co dzieje się we wnętrzu?

Kabina przeszła niemałą rewolucję. To całkowicie nowe i znacznie bardziej cyfrowe wnętrze inspirowane wspomnianymi elektrykami. Pierwsze skrzypce grają połączone ekrany Hyperscreen, które sprawiają, że kokpit jest jednym wielkim wyświetlaczem.

Nowy Mercedes Klasy E - wnętrze
Nowy Mercedes Klasy E - wnętrze © Materiały prasowe | Mercedes

Równie liczne co ekrany mogą być kamery montowane w kabinie. Standardem jest tylko jedna, monitorująca zmęczenie kierowcy, ale w opcji dostaniemy również bardziej rozbudowaną wersję systemu, kamery umożliwiające sterowanie gestami czy w końcu kamerę do selfie, telekonferencji i TikToka.

Multimedia Mercedesa oferują też inne rozrywkowe aplikacje, począwszy od przeglądarek internetowych, a skończywszy na grach takich jak Angry Birds. Przy okazji rozbudowano również system sterowania głosowego niewymagający już stosowania komendy "Hej Mercedes", gdy w pojeździe jest tylko jedna osoba. Auto jest również w stanie nauczyć się rutynowych zachowań konkretnego kierowcy i stosować automatycznie preferowane ustawienia.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E © Materiały prasowe

Zaawansowanie techniczne nie ogranicza się jednak wyłącznie do wnętrza. Klasa E może się bowiem pochwalić nowoczesnym oświetleniem LED czy opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi stabilizującym auto przy większych prędkościach i zapewniającym lepszą zwrotność w mieście. A co z silnikami?

Dostępne napędy nie różnią się wiele od dotychczasowych. W Europie w pierwszej kolejności dostaniemy sześć różnych opcji do wyboru. Bazą będzie benzynowe E200 o mocy 204 KM. Dalej mamy diesla E220d generującego 197 KM, również z napędem 4MATIC i trzy hybrydy plug-in: 300 e 230 KM, także z 4MATIC i mocniejszą 400 e generującą 280 KM. Warto odnotować, że spaliniaki, które nie są plug-inami, dostały standardowy system miękkiej hybrydy.

Więcej szczegółów oraz ceny powinniśmy poznać bliżej rynkowego debiutu. Auto powinno pojawić się w salonach latem 2023 roku.

  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Nowy Mercedes Klasy E - wnętrze
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Nowy Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
  • Mercedes Klasy E
[1/63] Mercedes Klasy E Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

"AI zastąpi połowę pracowników biurowych" - twierdzi szef Forda
"AI zastąpi połowę pracowników biurowych" - twierdzi szef Forda
Rodzinne modele w finansowaniu jak za auto miejskie. Miesięczna rata to nawet 461 zł
Rodzinne modele w finansowaniu jak za auto miejskie. Miesięczna rata to nawet 461 zł
Nowe Porsche Cayenne pobiło rekord jeszcze przed debiutem. Trafiło też w ręce Hammonda
Nowe Porsche Cayenne pobiło rekord jeszcze przed debiutem. Trafiło też w ręce Hammonda
Za granicą mandat, a u nas? Poseł chciał zmiany w przepisach o rowerzystach
Za granicą mandat, a u nas? Poseł chciał zmiany w przepisach o rowerzystach
"Nikt nie chce już manualnych skrzyń" - twierdzi dyrektor koreańskiej marki
"Nikt nie chce już manualnych skrzyń" - twierdzi dyrektor koreańskiej marki
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Prawo jazdy z kodem 78: Nowa perspektywa dla przyszłych kierowców
Prawo jazdy z kodem 78: Nowa perspektywa dla przyszłych kierowców
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
No i tyle z tych elektryków. Kolejna firma zmienia plany
No i tyle z tych elektryków. Kolejna firma zmienia plany
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd