Nowy Hyundai i20 zaskakuje wyglądem i miękką hybrydą w gamie

Koreańczycy nie poczekali do marcowego salonu w Genewie. Trzecia generacja modelu i20 ujrzała światło dzienne na dwa tygodnie przed startem imprezy. Auto wygląda dużo ciekawiej niż poprzednik, co w połączeniu z nowymi opcjami napędu powinno przyciągnąć klientów do salonów.

Nowy i20 wygląda znacznie ciekawiej niż poprzednik.Nowy i20 wygląda znacznie ciekawiej niż poprzednik.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
10

Dotychczasowa odsłona koreańskiego przedstawiciela segmentu B była udanym, lecz nieco nudnawym autem. Tym razem jednak styliści Hyundaia stanęli na wysokości zadania i stworzyli naprawdę atrakcyjny wizualnie pojazd. Nowy i20 prezentuje się znacznie ostrzej niż poprzednik - szczególnie w tylnej części nadwozia.

Znajdziemy tam światła, które zgodnie z najnowszą modą połączono świetlną listwą biegnącą przez całą szerokość klapy. Same lampy natomiast dość mocno zachodzą na błotniki, tworząc zaskakująco odważną i agresywną całość trafiającą w gusta raczej młodszych klientów. Z przodu jest nieco spokojniej, choć również ciekawiej niż w poprzedniej generacji.

Nowy Hyundai i20 zyskał przede wszystkim dużą atrapę chłodnicy płynnie łączącą się z niewielkimi reflektorami. Wyposażono je w pasy LED do jazdy dziennej, które będą standardem w każdej wersji wyposażenia. Bogatsze odmiany zyskają natomiast pełne oświetlenie diodowe. Wyposażenie w ogóle będzie odczuwalnie bogatsze niż dotychczas.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Choć Koreańczycy na razie pochwalili się wyłącznie szkicem kokpitu, wiadomo, że na pokładzie znajdziemy m.in. rozbudowane multimedia z ekranem o przekątnej 10,25 cala czy opcjonalne, cyfrowe zegary. Co jednak ważne, Hyundai nie zrezygnował z fizycznych przycisków - znajdziemy je oczywiście na kierownicy oraz w panelu sterowania klimatyzacją.

Klienci mogą liczyć na możliwość parowania smartfona za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto, wysokiej klasy system audio Bose, czy liczne rozwiązania z zakresu wsparcia kierowcy: m.in. asystent pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, system zapobiegający kolizjom, czy monitorowanie ruchu poprzecznego.

Jeszcze więcej dzieje się w gamie silników. Bazową jednostką pozostanie wolnossący motor 1.2 o mocy 84 KM, lecz chętni będą mogli zdecydować się także na turbodoładowane 1.0 o mocy 100 lub 120 KM. Mocniejszy wariant ma wykorzystywać system tzw. miękkiej hybrydy i 48-woltową instalację elektryczną.

Znacznie atrakcyjniejszy, lepiej wyposażony i nowocześniejszy Hyundai i20 będzie gwiazdą marcowego salonu w Genewie. Ceny w euro i szczegółową specyfikację powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach. Jeśli kwoty okażą się rozsądne, model będzie miał duże szanse na rynkowy sukces.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Robert Kubica zwycięża w 24h Le Mans. "Piekarze" też triumfują
Robert Kubica zwycięża w 24h Le Mans. "Piekarze" też triumfują
Po nocy w Le Mans Polacy na czele. Śmiechowski prowadzi w LMP2, a Kubica walczy w generalce
Po nocy w Le Mans Polacy na czele. Śmiechowski prowadzi w LMP2, a Kubica walczy w generalce
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Niemcy stronią od nowego paliwa. Polacy tankują, bo muszą
Niemcy stronią od nowego paliwa. Polacy tankują, bo muszą
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.