Nowy C-HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

Toyota zaprezentowała nową odmianę lubianego modelu C-HR. Auto radzi sobie doskonale na polskim rynku, a plus oznacza po prostu wersję elektryczną.

Toyota C-HR+Toyota C-HR+
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Jeroen Peeters
Mateusz Lubczański

Nie jest jednak tak, że wyrzucono układ napędowy i zainstalowano baterię. C-HR+ jest zupełnie innym samochodem – opartym na innej płycie, zdecydowanie dłuższym i z bardziej konserwatywną stylistyką. Przedni zderzak, grill oraz światła są wyjątkowe dla tego modelu.

Rozstaw osi wynosi 2750 mm, co przekłada się na więcej miejsca z tyłu. To zawsze była bolączka hybrydowych C-HR-ów, teraz sytuacja ma się nieco lepiej. Większe okna plus opcjonalny szklany dach sprawiają, że podróż będzie przyjemniejsza. Niestety, z racji montażu w podłodze akumulatorów mamy bardzo wysoko kolana i zero trzymania ud.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera CHERY TIGGO 4 i TIGGO 9: rodzina w komplecie

Kabina to efekt ewolucji. Masa przycisków wylądowała na kierownicy, mały ekran przed kierowcą dostarcza podstawowych informacji. Z kolei Toyota dalej trzyma się instalowania "telewizora" na środku deski rozdzielczej. Poniżej znalazła się ładowarka na dwa telefony. Widać, że nastąpiła poprawa pod względem materiałów, pozytywne wrażenie sprawia też tapicerka. I to nawet w aucie, któremu bliżej do przedprodukcyjnego prototypu niż gotowej konstrukcji.

Toyota C-HR+ oferowana będzie w dwóch wersjach ogniw: o pojemności 57,7 kWh (tylko napęd na przód) oraz 77 kWh (napęd na przód lub na dwie osie). Maksymalny zasięg to nawet 600 km, choć jest to wartość jeszcze teoretyczna, bez pokrycia w homologacji. Toyota zapewnia, że ogniwa utrzymają 70 proc. wydajności w wieku 10 lat. Zapewnia też gwarancję na 8 lat i przebieg 160 tys. km lub 10 lat i milion km jeśli auto przejdzie coroczną kontrolę w ASO.

Toyota C-HR+
Toyota C-HR+ © WP Autokult | Jeroen Peeters

Topowa wersja ma 343 KM, co zapewnia sprint do setki w 5,2 s i czyni C-HR+ najszybszym modelem Toyoty poza linią GR. Słabsze wersje będą generowały 224 i 167 KM. Najszybsze nie jest jednak ładowanie: maksymalna moc to 150 kW, co dzisiaj jest już mało konkurencyjną wartością.

Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec 2025 roku, ale… nie w Polsce. Nasz rynek nie jest (jeszcze) tak priorytetowy pod względem elektromobilności, więc C-HR+ zawita do nas na początku 2026 roku.

  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
  • Toyota C-HR+
[1/17] Toyota C-HR+ Źródło zdjęć: WP Autokult | Jeroen Peeters
Wybrane dla Ciebie
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony