Nowe wyniki testów Euro NCAP (2015): rozbito 9 nowych modeli samochodów!

Volvo XC90 - test zderzeniowy 2015
Volvo XC90 - test zderzeniowy 2015
Źródło zdjęć: © fot. [Euro NCAP © 2015](http://euroncap.synapticdigital.com/LatestRelease/newratingsreleasedaheadofthe2015frankfurtmotorshow/s/9f455009a6c84090939530cdb36d2658)
Mariusz Zmysłowski

02.09.2015 10:32, aktual.: 20.10.2022 20:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Organizacja Euro NCAP rozbiła aż 9 nowych modeli. Testy przeszły: Volvo XC90, Toyota Avensis, Volkswagen Touran, Ford Galaxy, Ford S-Max, Renault Kadjar, Audi Q7, Mazda CX-3 i Mitsubishi L200.

Zmiany wprowadzone w ciągu ostatniego roku w procedurach wyznaczania ocen samochodów przez Euro NCAP przyniosły lawinę bardzo niskich wyników. Samochody, których wcześniejsze generacje zdobywały bez problemu 5 gwiazdek, spadły do poziomu nawet 3. Najnowsze testy zderzeniowe pokazały, że producenci szybko zaadaptowali się do wymagań Euro NCAP i przygotowali zestaw nowoczesnych rozwiązań, które pozwoliły większości rozbitych aut uzyskać noty 5-gwiazdkowe.

Na wyróżnienie zasługują szczególnie dobre noty Volvo XC90. Samochód ten uzyskał bardzo wysoką ocenę za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%. Szwedzi prawdziwą dominację pokazali jednak w przypadku systemów wspomagających kierowcę. Volvo zgarnęło tu maksymalną notę, kolejny raz pokazując, że szwedzka marka nie bez powodu kojarzona jest z bezpieczeństwem.

[u]Volvo XC90[/u]

Euro NCAP Crash Test of Volvo XC90 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 100%

Euro NCAP Crash Test of Toyota Avensis 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Euro NCAP Crash Test of VW Touran 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%

Euro NCAP Crash Test of Ford Galaxy 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

[u]Ford S-Max[/u]

Euro NCAP przeprowadziło badania na modelu S-Max i stwierdziło, że model ten wypadłby w testach identycznie lub lepiej w stosunku do modelu Galaxy, dlatego jego ocena bazuje na drugim vanie Forda.

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of Renault Kadjar 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

[u]Audi Q7[/u]

Euro NCAP Crash Test of Audi Q7 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%

[u]Mazda CX-3[/u]

Euro NCAP Crash Test of Mazda CX 3 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%

Euro NCAP Crash Test of Mitsubishi L200 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (29)