Nowy Suzuki SX4 S-Cross już jest. Kosztuje 13 tys. zł więcej i to tylko lifting

Suzuki zaprezentowało odświeżonego S-crossa. Spodziewaliśmy się zupełnie nowego modelu, a okazał się tylko liftingiem bez istotnych różnic. Za to cena wzrosła o 13 tys. zł.

Suzuki S-crossSuzuki S-cross
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Suzuki
Marcin Łobodziński

Bryła ta sama, stylistyka podobna, koncepcja samochodu niezmienna, wymiary są identyczne jak w poprzedniku co do milimetra. Pojemność bagażnika, rozstaw osi, promień skrętu itd. Nawet układ napędowy czy silniki nie wnoszą żadnych istotnych zmian. Oczekiwałem nowego modelu, a dostaliśmy lifting.

Trzeba jednak przyznać, że nowe Suzuki SX4 S-Cross faktycznie wygląda na nowe i uważam, że jest dużo ładniejsze niż poprzednik. Kosmetyczne zmiany we wnętrzu sprawiły, że 9-calowy ekran multimediów powędrował wyżej i jest teraz bardziej czytelny. Jednak i tu ze świecą można szukać jakichś rewolucji. Chyba, że we wspomnianym ekranie, bo na zdjęciach prasowych widać ładny, zupełnie nowy interfejs multimediów.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross © fot. mat. prasowe/Suzuki

Pod maską będzie instalowany silnik benzynowy 1.4 BoosterJet pracujący w układzie mild-hybrid z generatorem o mocy 10 kW. Moc maksymalna jednostki to 129 KM. Może być łączona z napędem na przednią oś lub napędem na cztery koła – klasycznym Allgrip. Niczego nowego nie znajdziemy na liście skrzyń biegów – to 6-biegowy manual lub automat.

Szkoda, a może nie?

Pilnie strzeżony, ukrywany i pokazany online "nowy" model Suzuki to tak naprawdę lifting. Szkoda, że nie sprawdziły się doniesienia, o których pisałem na początku listopada. Miała być hybryda, miał być nowy silnik, miała być nowa skrzynia biegów i jazda na samym prądzie. Oczywiście Suzuki niczego takiego nie obiecywało, więc nie mogę mieć pretensji.

Suzuki S-cross
Suzuki S-cross © fot. mat. prasowe/Suzuki

Z punktu widzenia typowego klienta Suzuki pewnie tyle wystarczy. Nie oczekuje on fajerwerków, skoro przychodzi do salonu tej marki. Oczekuje prostych rozwiązań w nierzucającym się w oczy opakowaniu. I to dostanie.

Cena Suzuki SX4 S-Cross w Polsce

Niestety, dostanie to za dużo wyższą cenę. Według cenników importera auto ma kosztować od 97 500 zł. To o 13 tys. zł więcej niż model przedliftowy. Wersja z napędem 4WD zaczyna się od 111 500 zł, a z automatem od 110 500 zł. Chcąc mieć jedno i drugie, trzeba zapłacić minimum 119 500 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇