Nowy Suzuki SX4 S-Cross już jest. Kosztuje 13 tys. zł więcej i to tylko lifting

Suzuki zaprezentowało odświeżonego S-crossa. Spodziewaliśmy się zupełnie nowego modelu, a okazał się tylko liftingiem bez istotnych różnic. Za to cena wzrosła o 13 tys. zł.

Suzuki S-crossSuzuki S-cross
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Suzuki
Marcin Łobodziński

Bryła ta sama, stylistyka podobna, koncepcja samochodu niezmienna, wymiary są identyczne jak w poprzedniku co do milimetra. Pojemność bagażnika, rozstaw osi, promień skrętu itd. Nawet układ napędowy czy silniki nie wnoszą żadnych istotnych zmian. Oczekiwałem nowego modelu, a dostaliśmy lifting.

Trzeba jednak przyznać, że nowe Suzuki SX4 S-Cross faktycznie wygląda na nowe i uważam, że jest dużo ładniejsze niż poprzednik. Kosmetyczne zmiany we wnętrzu sprawiły, że 9-calowy ekran multimediów powędrował wyżej i jest teraz bardziej czytelny. Jednak i tu ze świecą można szukać jakichś rewolucji. Chyba, że we wspomnianym ekranie, bo na zdjęciach prasowych widać ładny, zupełnie nowy interfejs multimediów.

Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross © fot. mat. prasowe/Suzuki

Pod maską będzie instalowany silnik benzynowy 1.4 BoosterJet pracujący w układzie mild-hybrid z generatorem o mocy 10 kW. Moc maksymalna jednostki to 129 KM. Może być łączona z napędem na przednią oś lub napędem na cztery koła – klasycznym Allgrip. Niczego nowego nie znajdziemy na liście skrzyń biegów – to 6-biegowy manual lub automat.

Szkoda, a może nie?

Pilnie strzeżony, ukrywany i pokazany online "nowy" model Suzuki to tak naprawdę lifting. Szkoda, że nie sprawdziły się doniesienia, o których pisałem na początku listopada. Miała być hybryda, miał być nowy silnik, miała być nowa skrzynia biegów i jazda na samym prądzie. Oczywiście Suzuki niczego takiego nie obiecywało, więc nie mogę mieć pretensji.

Suzuki S-cross
Suzuki S-cross © fot. mat. prasowe/Suzuki

Z punktu widzenia typowego klienta Suzuki pewnie tyle wystarczy. Nie oczekuje on fajerwerków, skoro przychodzi do salonu tej marki. Oczekuje prostych rozwiązań w nierzucającym się w oczy opakowaniu. I to dostanie.

Cena Suzuki SX4 S-Cross w Polsce

Niestety, dostanie to za dużo wyższą cenę. Według cenników importera auto ma kosztować od 97 500 zł. To o 13 tys. zł więcej niż model przedliftowy. Wersja z napędem 4WD zaczyna się od 111 500 zł, a z automatem od 110 500 zł. Chcąc mieć jedno i drugie, trzeba zapłacić minimum 119 500 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł