Nowe Porsche Macan Turbo. Pod maską 440-konne V6 

Mniejsza pojemność, lecz równie imponująca moc. Nowe Porsche Macan Turbo debiutuje z silnikiem znanym nam już z modeli Cayenne i Panamera. Jak na SUV-a jest naprawdę szybki. I to nie tylko na prostych.

Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe Porsche Macan Turbo napędzane jest 2,9-litrowym motorem V6, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1800 obr./min. Silnik ten zastąpił większą, 3,6-litrową sześciocylindrówkę stosowaną dotychczas.

Nowa jednostka współpracuje z bardzo szybką, dwusprzęgłową przekładnią PDK i napędem na wszystkie koła, co w połączeniu z dużą mocą owocuje świetnymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Oznacza to, że auto przyspiesza o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednik. Prędkość maksymalna wzrosła natomiast o 4 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo powinien hamować równie skutecznie co przyspieszać. Na pokładzie znajdziemy bowiem sportowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake, który opcjonalnie można zastąpić ceramicznym odpowiednikiem. W opcji oferowane będzie też zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu oraz układ Porsche Vectoring Plus poprawiający zachowanie napędu podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Klienci, którzy wybiorą wersję Turbo mogą liczyć nie tylko na sportowe emocje, ale i świetne wyposażenie. Kabina przywita ich skórzaną tapicerką, która pokrywa fotele z pamięcią i regulacją w 18 kierunkach. O odpowiedni klimat dbają też wstawki ze szczotkowanego aluminium oraz czarna podsufitka z alkantary. W standardzie można liczyć m.in. na system audio Bose, multimedia sterowane głosem, nawigację, indukcyjną ładowarkę do telefonu, czy hotspot wi-fi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo, choć pozycjonowany niżej niż Cayenne, zdecydowanie nie rozczarowuje. Powinien stanowić udane połączenie sportu i luksusu, które niestety raczej nie będzie tanie. Ceny powinniśmy poznać już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇