Nowe Porsche Macan Turbo. Pod maską 440-konne V6 

Mniejsza pojemność, lecz równie imponująca moc. Nowe Porsche Macan Turbo debiutuje z silnikiem znanym nam już z modeli Cayenne i Panamera. Jak na SUV-a jest naprawdę szybki. I to nie tylko na prostych.

Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.Wściekła zieleń całkiem dobrze oddaje charakter nowego Macana Turbo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe Porsche Macan Turbo napędzane jest 2,9-litrowym motorem V6, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 440 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1800 obr./min. Silnik ten zastąpił większą, 3,6-litrową sześciocylindrówkę stosowaną dotychczas.

Nowa jednostka współpracuje z bardzo szybką, dwusprzęgłową przekładnią PDK i napędem na wszystkie koła, co w połączeniu z dużą mocą owocuje świetnymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Oznacza to, że auto przyspiesza o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednik. Prędkość maksymalna wzrosła natomiast o 4 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo powinien hamować równie skutecznie co przyspieszać. Na pokładzie znajdziemy bowiem sportowy układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake, który opcjonalnie można zastąpić ceramicznym odpowiednikiem. W opcji oferowane będzie też zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu oraz układ Porsche Vectoring Plus poprawiający zachowanie napędu podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Klienci, którzy wybiorą wersję Turbo mogą liczyć nie tylko na sportowe emocje, ale i świetne wyposażenie. Kabina przywita ich skórzaną tapicerką, która pokrywa fotele z pamięcią i regulacją w 18 kierunkach. O odpowiedni klimat dbają też wstawki ze szczotkowanego aluminium oraz czarna podsufitka z alkantary. W standardzie można liczyć m.in. na system audio Bose, multimedia sterowane głosem, nawigację, indukcyjną ładowarkę do telefonu, czy hotspot wi-fi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Macan Turbo, choć pozycjonowany niżej niż Cayenne, zdecydowanie nie rozczarowuje. Powinien stanowić udane połączenie sportu i luksusu, które niestety raczej nie będzie tanie. Ceny powinniśmy poznać już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne