Nowe filmy z testów Lancii Stratos [wideo]

Kiedy w 2008 roku pracownicy studia Pininfariny postanowili, że na podzespołach pochodzących wprost z Ferrari F430 Scuderia zbudują nową Lancię Stratos, nikt chyba nie przypuszczał, że sprawa zajdzie aż tak daleko. Już po pokazaniu zdjęć jeżdżącego prototypu, we włoskim studiu projektowym urywały się telefony z pytaniami, kiedy będzie można kupić Stratosa?

Lancia StratosLancia Stratos
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy w 2008 roku pracownicy studia Pininfariny postanowili, że na podzespołach pochodzących wprost z Ferrari F430 Scuderia zbudują nową Lancię Stratos, nikt chyba nie przypuszczał, że sprawa zajdzie aż tak daleko. Już po pokazaniu zdjęć jeżdżącego prototypu, we włoskim studiu projektowym urywały się telefony z pytaniami, kiedy będzie można kupić Stratosa?

Oryginalny Stratos z lat 70' ubiegłego wieku, został zaprojektowany przez niejakiego Marcello Gandiniego, który później znalazł pracę w Lamborghini, gdzie stworzył Countacha, Miurę oraz Diablo. Auto wyszło spod ramienia włoskiej firmy projektowej Bertone, mówi się, że Włosi musieli wziąć kredyt, aby stworzyć ten prototyp i w 1970 roku zaprezentować go na salonie w Paryżu.

Historia współczesnego Stratosa jest zupełnie inna. Tym razem to Pininfarina zainteresował się wskrzeszeniem rajdowej legendy. Po przedstawieniu pierwszych pomysłów, na horyzoncie pojawił się Michael Stoschek, który prywatnie jest wielkim pasjonatem sportowej Lancii oraz prowadzi firmę produkującą części do samochodów.

Potem zostało już tylko rozebranie F430 Scuderii na czynniki pierwsze i zmontowanie z jej części nowego Stratosa z karoserią nawiązującą stylistyką do wielkiego poprzednika. Auto napędzane jest centralnie umieszczonym silnikiem V8 o pojemności 4,3-litra, który produkuje 510 koni mechanicznych. Ferrari osiąga pierwszą setkę w 3,6 sekundy, a Lancia?

Ciężko gdybać, Włosi nadal pracują nad tym autem, co zresztą widać na filmach poniżej, które pokazują testy Stratosa. Wziął w nich udział nawet Tiago Monteiro, były kierowca F1.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów