Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne

Jeden z bardziej kontrowersyjnych modeli niemieckiego producenta – Audi A7 Sportback – doczekał się następcy. W swoim drugim wcieleniu auto jest jeszcze bardziej rozwinięte technologiczne, zauważalnie szybsze i... niemal tak samo szokujące.

Nowe Audi A7 SportbackNowe Audi A7 Sportback
Źródło zdjęć: © Audi
Mateusz Lubczański

Nowe Audi A7 Sportback przejmuje język stylistyczny znany z rodziny konceptów prologue oraz flagowego A8. Nie jest jednak prostą kopią. Osłona chłodnicy Singleframe jest szersza i umiejscowiona niżej. Projektanci całkowicie zrezygnowali z elementów chromowanych przebiegających przez ten element. Charakterystyczna, opadająca linia dachu dalej wyróżnia A7 wśród limuzyn.

Tył jest optycznie poszerzony przez linię świateł
Tył jest optycznie poszerzony przez linię świateł © Audi

Sami twórcy twierdzą, że "tył pojazdu zwęża się na podobieństwo rufy jachtu". Przy długości niemal 5 metrów, wysokość auta to zaledwie 1422 mm. Audi stawia na robienie wrażenia. Na pewno pomogą mu w tym nawet 21-calowe felgi.

Obraz
© Audi

Mówiąc o Audi A7 Sportback nie można pominąć aspektu oświetlenia. Z przodu w bazowych (o ile można w ogóle tak powiedzieć) wersjach znajdziemy światła LED podzielone na 12 segmentów. Topowe odmiany to reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi. Z tylu z kolei zamontowano światła przebiegające przez całą szerokość auta. Zaprogramowano je do odtwarzania animacji świetlnych, które balansują na granicy dobrego smaku. O subtelności w tym wypadku nie ma mowy.

W kabinie panuje za to minimalizm. Zrezygnowano z przycisków, których rolę przejęły dotykowe ekrany. Górny wyświetlacz ma 10,1 cala i odpowiedzialny jest za multimedia. Z kolei ustawienia klimatyzacji zmienimy na mniejszym panelu o rozmiarze 8,6 cala. Jeśli to dla nas za mało, Audi jest w stanie zastąpić zegary wyświetlaczem Audi Virtual Cockpit mierzącym 12,3 cala.

Obraz
© Audi

Elektroniczne gadżety w A7 Sportback robią wrażenie. Usługi online obejmują wysyłanie i odbieranie danych w ramach rozproszonej floty. Innymi słowy, jeśli jakiś kierowca Audi napotka roboty drogowe, informacja trafi do chmury, a później do wszystkich pojazdów marki zbliżających się do tego miejsca.

Nowe Audi A7 automatycznie wjedzie do garażu i zajmie miejsce parkingowe, oczywiście pod nadzorem właściciela przez telefon komórkowy. Nad bezpieczeństwem czuwa centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy wraz z pięcioma czujnikami radarowymi, pięcioma kamerami, dwunastoma czujnikami ultradźwiękowymi oraz skanerem laserowym.

Jeśli jednak przejmiemy kontrolę nad autem, okaże się, że już w standardzie A7 ma progresywny układ kierowniczy. Zdecydowano się też na montaż skrętnej tylnej osi. Opcjonalnie oferowane są tarcze hamulcowe o średnicy 400 milimetrów. Można wybrać też jeden z czterech układów zawieszenia: tradycyjne ze stalowymi sprężynami, sportowe, elektronicznie regulowane oraz pneumatyczne.

Obraz
© Audi

Audi A7 Sportback oferowane będzie na początku sprzedaży wyłącznie z trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym na poziomie 500 Nm. Choć producent wykorzystuje technologię quattro, jest to odmiana ultra załączająca napęd na tylną oś tylko w razie potrzeby. Czterocylindrowe motory trafią do oferty w późniejszym czasie. Pierwsze egzemplarze wjadą do salonów w pierwszym kwartale 2018 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony