Nowa marka już w Polsce. Znamy ją z londyńskich ulic

London Electric Vehicle Company (LEVC) oficjalnie wjeżdża do Polski z modelami zasilanymi prądem oraz hybrydami plug-in. Wiemy już, kto będzie dystrybutorem nad Wisłą i znamy prawdopodobne ceny. Niestety, nie są niskie.

Ciekawa stylistyka i elektryczny napęd. Czy to wystarczy, by przyciągnąć klientów?Ciekawa stylistyka i elektryczny napęd. Czy to wystarczy, by przyciągnąć klientów?
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / LEVC
Aleksander Ruciński

Pierwsze informacje o planowanym debiucie LEVC na polskim rynku dotarły do nas w grudniu 2020 roku. Chińsko-brytyjska firma nie próżnuje - po 4 miesiącach od tamtego momentu znamy już dystrybutora i wstępne plany ma najbliższe lata.

Jak informuje IBRM Samar, za dystrybucję i obsługę pojazdów LEVC odpowiadać będzie grupa Bemo Motors, a właściwie zależna od niej Polska Firma Pojazdów Elektrycznych (Polish Electric Vehicles Company). Samochody będą dostępne w salonach w Poznaniu, Warszawie i Szczecinie. Niewykluczone, że w kolejnych latach sieć zostanie rozbudowana także o inne miasta.

W gamie LEVC znajdziemy auta znane już z brytyjskich ulic. Mowa o modelach TX i TX Shuttle wykorzystywanych od lat w roli londyńskich taksówek. Ofertę zasili też nowy dostawczak VN5. Dokładna specyfikacja pojazdów, które trafią do Polski na razie pozostaje nieznana. Wiadomo jednak, że powinniśmy spodziewać się zarówno napędów elektrycznych jak i hybryd plug-in.

Oferta LEVC nie jest przesadnie rozbudowana.
Oferta LEVC nie jest przesadnie rozbudowana. © mat. prasowe / LEVC

Przedstawiciele polskiego dystrubutora cytowani przez IBRM Samar liczą przede wszystkim na współpracę z klientami instytucjonalnymi. Mowa o korporacjach taksówkarskich, firmach specjalizujących się w przewozie towarów oraz... komunikacji miejskiej, gdyż elektryki mogłyby zastąpić autobusy na niektórych, mniej popularnych liniach.

Plany są śmiałe, tym bardziej, że ceny nie zapowiadają się specjalnie atrakcyjnie. Szacując na podstawie brytyjskiej oferty, TX może kosztować około 300 tys. zł, a dostawcze VN5 nawet 350 tys. zł. W planach są jednak atrakcyjne formy finansowania. Czas pokaże, czy LEVC zdoła przekonać do siebie polskich klientów.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟