Nowa generacja Nissana Leaf będzie ładniejsza i tańsza

Choć o elektrycznym Nissanie Leaf jest głośno od dawna, to w Polsce sympatycy tego typu pojazdów nie mogą sobie na niego jeszcze pozwolić. Nissan planuje wprowadzić ten model na nasz rynek dopiero w roku 2013, a w Internecie pojawiły się już informacje na temat nowej generacji Leafa.

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Arkadiusz Gabrysiak

13.04.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:10

Choć o elektrycznym Nissanie Leaf jest głośno od dawna, to w Polsce sympatycy tego typu pojazdów nie mogą sobie na niego jeszcze pozwolić. Nissan planuje wprowadzić ten model na nasz rynek dopiero w roku 2013, a w Internecie pojawiły się już informacje na temat nowej generacji Leafa.

Nissan reklamuje swój pojazd  jako pierwszy samochód elektryczny, który nadaje się do codziennej eksploatacji. Przypomnijmy, że Leaf wyposażony jest w silnik elektryczny generujący 109 KM i 280 Nm momentu obrotowego, a jego zasięg oszacowano na 160 km.

Czas ładowania przy użyciu standardowego gniazdka to 7-8 godz., jednak można go skrócić do niespełna 30 min w specjalnych punktach szybkiego ładowania Quick Charge. Na razie są one jeszcze bardzo drogie i zapewne nieprędko będzie ich wystarczająco dużo w Polsce.

Przejdźmy jednak do następcy Leafa, o którym zaczął już mówić główny inżynier Nissana w Europie - Colin Lawther. Otóż pojazd zostanie przestylizowany, dzięki czemu ma trafić w gusta bardziej statecznych europejskich konsumentów. Samochód będzie wyposażony w nieco mocniejszy silnik elektryczny, a dzięki zmodyfikowanemu zestawowi akumulatorów jego zasięg ma się nieco wydłużyć.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Nowy Leaf ma być znacznie tańszy, ponieważ produkcja pojazdów przeznaczonych na rynki europejskie będzie odbywać się w brytyjskiej fabryce Nissana mieszczącej się w Sunderland. Dzięki temu koszty produkcji mają się zmniejszyć o jedną trzecią, a czas oczekiwania na zamówiony pojazd skróci się o 6-8 tygodni. Obecna cena Leafa oscyluje w granicach 30 000 euro (po rządowych dofinansowaniach dostępnych w niektórych krajach).

Warto się zastanowić: jeśli koszty produkcji Leafa w Wielkiej Brytanii będą o około 33% niższe, to o ile byłyby niższe, gdyby model ten był produkowany np. w Polsce?

Źródło: Automotive News

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)