Nowa generacja Nissana Leaf będzie ładniejsza i tańsza

Choć o elektrycznym Nissanie Leaf jest głośno od dawna, to w Polsce sympatycy tego typu pojazdów nie mogą sobie na niego jeszcze pozwolić. Nissan planuje wprowadzić ten model na nasz rynek dopiero w roku 2013, a w Internecie pojawiły się już informacje na temat nowej generacji Leafa.

Nissan Leaf
Nissan Leaf
Arkadiusz Gabrysiak

Choć o elektrycznym Nissanie Leaf jest głośno od dawna, to w Polsce sympatycy tego typu pojazdów nie mogą sobie na niego jeszcze pozwolić. Nissan planuje wprowadzić ten model na nasz rynek dopiero w roku 2013, a w Internecie pojawiły się już informacje na temat nowej generacji Leafa.

Nissan reklamuje swój pojazd  jako pierwszy samochód elektryczny, który nadaje się do codziennej eksploatacji. Przypomnijmy, że Leaf wyposażony jest w silnik elektryczny generujący 109 KM i 280 Nm momentu obrotowego, a jego zasięg oszacowano na 160 km.

Czas ładowania przy użyciu standardowego gniazdka to 7-8 godz., jednak można go skrócić do niespełna 30 min w specjalnych punktach szybkiego ładowania Quick Charge. Na razie są one jeszcze bardzo drogie i zapewne nieprędko będzie ich wystarczająco dużo w Polsce.

Przejdźmy jednak do następcy Leafa, o którym zaczął już mówić główny inżynier Nissana w Europie - Colin Lawther. Otóż pojazd zostanie przestylizowany, dzięki czemu ma trafić w gusta bardziej statecznych europejskich konsumentów. Samochód będzie wyposażony w nieco mocniejszy silnik elektryczny, a dzięki zmodyfikowanemu zestawowi akumulatorów jego zasięg ma się nieco wydłużyć.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Nowy Leaf ma być znacznie tańszy, ponieważ produkcja pojazdów przeznaczonych na rynki europejskie będzie odbywać się w brytyjskiej fabryce Nissana mieszczącej się w Sunderland. Dzięki temu koszty produkcji mają się zmniejszyć o jedną trzecią, a czas oczekiwania na zamówiony pojazd skróci się o 6-8 tygodni. Obecna cena Leafa oscyluje w granicach 30 000 euro (po rządowych dofinansowaniach dostępnych w niektórych krajach).

Warto się zastanowić: jeśli koszty produkcji Leafa w Wielkiej Brytanii będą o około 33% niższe, to o ile byłyby niższe, gdyby model ten był produkowany np. w Polsce?

Źródło: Automotive News

Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.