Niesamowity Dodge WC Power Wagon od Legacy Classic Trucks

Nie jest to co prawda powód do radości, ani coś, co można pochwalić, ale gdyby nie II Wojna Światowa to kto wie, jak potoczyłyby się losy motoryzacji w segmencie aut terenowych. Zaczęło się od Willisa, ale generalnie większość producentów najlepszych terenówek świata rozpoczęło przygodę z off-roadem od pojazdów zbudowanych na potrzeby wojska, właśnie w latach 40. Amerykanie mieli chyba największe doświadczenie i dziś można podziwiać wiele ciekawych pojazdów. Jednak ten jest czymś zupełnie wyjątkowym i niepowtarzalnym.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Legacy Classic Trucks
Marcin Łobodziński

Wspomniałem o II Wojnie Światowej nieprzypadkowo, ponieważ Dodge WC z 1941 roku dał początek temu co dziś możecie podziwiać na zdjęciach. Auto nie jest pojedynczym egzemplarzem, ale jednym z dość bogatej oferty firmy tuningowej, firmy zajmującej się przeróbkami klasycznych ciężarówek na terenowe monstra. Oczywiście nie ma mowy o monster truckach, lecz o prawdziwych dziełach sztuki, które off-roadowi puryści mogą oglądać, oglądać i oglądać...

Obraz
© fot. Legacy Classic Trucks

Amerykańska firma Legacy Classic Trucks z Idaho wyspecjalizowała się w tuningu wspomnianego Dodge’a WC przemianowanego na Power Wagon. Nadwozie wbrew pozorom jest dosyć bliskie oryginału, jednak ogromne koła z terenowymi oponami „psują” mu wygląd. To samo robi stalowy zderzak przedni z wyciągarką WARN i dodatkowym oświetleniem LED. Wnętrze jest już wyposażone we wszystko to, co potrzebne do normalnej, komfortowej jazdy, ale z zachowaniem klasycznego stylu. Samo wykonanie stoi prawdopodobnie na bardzo wysokim poziomie. Mamy skórzaną tapicerkę oraz klasyczne koło kierownicy i wskaźniki wysokiej jakości. Jest oczywiście radioodtwarzacz, ogrzewanie (na zamówienie również postojowe) czy klimatyzacja. Co prawda dźwignie i pedały pamiętają jeszcze lata 40., ale też chyba o to chodziło.

Obraz
© fot. Legacy Classic Trucks

Niezbyt współczesne i nowoczesne są podwozie i napęd. O resorowanie dbają klasyczne pióra, na których zawieszono mosty Dana 60 z przodu oraz Dynatrac Pro 80 z tyłu. Każdy z nich można wyposażyć w blokadę dyferencjału ARB. Napęd to oczywiście klasyka z dołączaną przednią osią. Mosty przenoszą moc na koła o średnicy 17 cali z pierścieniami zabezpieczającymi przed zsunięciem się opony o średnicy 40 cali Toyo M/T Open Country.

Obraz
© fot. Legacy Classic Trucks

Mocy na pewno nie zabraknie. Najsłabszy silnik jaki proponuje Legacy Classic Trucks to 170-konny diesel Cummins generujący 500 Nm. Jest to jednostka przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystywać ten sprzęt głównie do pracy. Natomiast do czerpania przyjemności z jazdy można wybrać pomiędzy wolnossącym lub doładowanym benzyniakiem V8 Chevroleta o pojemności 6,2 l i mocy 430 KM lub 585 KM. Do wyboru czterobiegowy automat lub pięciobiegowy manual.

Osiągi? Około 6 sekund do 100 km/h z najmocniejszym silnikiem. Prędkość maksymalna zależy od odwagi kierowcy. Cena też jest czym dla odważnych. Zaczyna się od 185 tys. dolarów za bazową konstrukcję. Pojazd prezentowany na zdjęciach wyceniono na 235 tys. dolarów. To około 900 tys. zł. Wliczając w to podatki i transport do Europy, cena dla na będzie oscylowała wokół miliona złotych. Tyle tylko, że to pojazd absolutnie pozbawiony konkurencji.

Legacy Classic Trucks Dodge Power Wagon – galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/26] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej