Niepewna przyszłość Forda Ka 

Model Ka sprzedaje się coraz gorzej. Ford wykazuje coraz mniejsze zainteresowanie małym miejskim autem. Nie zostało ono uwzględnione w nowej kampanii promocyjnej koncernu.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Model Ka sprzedaje się coraz gorzej. Ford wykazuje coraz mniejsze zainteresowanie małym miejskim autem. Nie zostało ono uwzględnione w nowej kampanii promocyjnej koncernu.

Elena Cortesi, dyrektorka ds. mediów społecznościowych Forda w Europie, przyznaje, że dla Ka już od dawna nie przygotowuje się kampanii reklamowych. Jak powiedziała, samochód ten jest uznawany za "niezależny". Innymi słowy, model został porzucony. Wygląda na to, że Fordowi już na nim niespecjalnie zależy.

W zeszłym roku sprzedaż auta w Europie spadła o 20% w stosunku do 2011 r., do poziomu 59 112 sztuk. Jak podaje JATO Dynamics, w ciągu pierwszych 4 miesięcy 2013 r. popyt na Forda Ka zmalał o 27% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Ka bazuje na Fiacie 500. Oba samochody są wytwarzane w Tychach. Fordowi nie pomaga nawet to, że jest tańszy od włoskiego malucha. W Polsce za Ka trzeba zapłacić minimum 32 200 zł, a za 500 39 000 zł (w obu przypadkach obowiązują obecnie ceny promocyjne).

W grudniu 2012 r. przytaczaliśmy wypowiedź szefa designu Ford of Europe Martina Smitha, który stwierdził, że "Ka nie przynosi absolutnie żadnych profitów". Według niego wadą auta jest to, że nie wpisuje się w globalną strategię One Ford - jego stylistyka została pomyślana tylko z myślą o klientach z Europy, a w USA nawet nie przeszłoby testów zderzeniowych.

Fordowi nie pasuje też to, że Ka jest wytwarzane tylko w Polsce. Jeśli koncern opracuje następną generację pojazdu, to niekoniecznie we współpracy z Fiatem, chociaż podobno Włosi bardzo chętnie kontynuowaliby kooperację. Być może Ford zdecyduje się przenieść produkcję nowego Ka do kraju, w którym koszty są jeszcze niższe niż u nas.

Źródło: Automotive News

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯