Nie jest źle – Mansory SLS AMG (2011)

Po Mansory można spodziewać się najgorszego, jednak raz na jakiś czas ta firma tuningowa przedstawia całkiem nieźle prezentujące się auta. Do tej grupy zalicza się Mercedes-Benz SLS AMG.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pomysł tunera z Niemiec na wymienianie oryginalnych części na kompozytowe wcale nie jest zły. Problemem jest tylko to, że czasem styliści za bardzo puszczają wodze fantazji i przesadzają. W prezentowanym dziś wozie nie przegięli i, moim zdaniem, wygląda on o wiele lepiej od wielu projektów innych firm zajmujących się modyfikacjami SLS-a.

Obraz

Karoseria została zmieniona w sporym stopniu, ale oczywiście nie takim, żeby nie dało się rozpoznać samochodu. Z przodu dodano spojler pod zderzakiem, zmieniono kratki osłony chłodnicy, dołożono ozdoby wlotów powietrza do hamulców, wymieniono maskę na wyposażoną w otwory wentylacyjne.

W bocznej części nowe są listwy pod progami, oprawki lusterek i osłony wylotów powietrza. Ostatni element wygląda nawet lepiej niż w zwykłym wozie. Z tyłu Mercedesa pojawił się inny dyfuzor, listwa na pokrywie bagażnika i wysuwany spojler w nowej wersji.

Obraz

Wszystkie te części zrobiono z włókna węglowego. Ale nie tylko te. Pod maską plastikowe osłony silnika i innych podzespołów także ustąpiły miejsca kompozytowym.

Do białego nadwozia sportowego coupé świetnie pasują wielkie czarne felgi z filigranowymi ramionami. Obręcze mają rozmiar 9,5 x 20” z przodu i 11,5 x 21” z tyłu. Za kontakt z asfaltem odpowiadają opony 275/30 R 20 na osi kierowanej i 295/25 R 21 na kołach napędowych.

Obraz

Po otworzeniu drzwi oczom oglądającego ukaże się mieszanka czerni i koloru niebieskiego. Kabina otrzymała zupełnie nową tapicerkę ze skór najwyższej jakości, które w dużym stopniu zabarwiono na niebiesko. Czy to dobry wybór, to już kwestia indywidualna. Jest też trochę detali z wspomnianego już „karbonu”, które nadają autu jeszcze bardziej sportowego charakteru.

Obraz

Więcej sportowego zacięcia ma również nowe zawieszenie z regulacją wysokości pojazdu. Tego SLS-a obniżono o 20 mm.

Pod maską znajduje się nadal 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l, jednak zyskał on pomocnika w postaci sprężarki mechanicznej. Do tego tuner zainstalował nowy sportowy układ wydechowy, wymienił filtry powietrza i wstawił nową centralną jednostkę sterującą motorem. Poskutkowało to wzrostem mocy do imponujących 732 KM przy 6500 obr./min, a maksymalnego momentu obrotowego do 825 Nm przy 5600 obr./min.

Obraz

Niestety, Mansory nie podaje osiągów swojego superauta. Można tylko domniemywać, że prędkość maksymalna jest bliska lub nawet większa od 350 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi około 3,50 s.

Obraz

Projekty takie jak ten powinny dawać do myślenia inżynierom Brabusa, którzy już dość dawno pokazali swoją 700-konną maszynę, ale w tej chwili do najmocniejszych SLS-ów trochę jej już brakuje. Może więc tuner z Bottrop zaprezentuje niedługo 800-konnego Mercedesa?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 732 KM przy 6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 117,91 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 825 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,5 x 20”
  • Koła tylne: 11,5 x 21”
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,32 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1242 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6077/block

Źródło: Mansory

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥