Nie będzie zamknięć i masowych zwolnień. Koncern złożył obietnicę Włochom

Motoryzacja to kluczowa gałąź włoskiego przemysłu, a Stellantis to główny żywiciel wielu włoskich rodzin. Koncern ostatnio nie radzi sobie najlepiej, co powoduje niepokoje wśród pracowników. Przedstawiciele firmy zapewniają jednak, że nie ma powodów do obaw.

Produkcja w fabryce MirafioriProdukcja w fabryce Mirafiori
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Napięcia na linii Stellantis - włoski rząd doprowadziły do oficjalnego spotkania obu stron. 14 listopada w Rzymie zorganizowano konferencję z udziałem przedstawicieli koncernu i reprezentantów związków zawodowych. Wszystkiemu przewodniczył włoski minister przemysłu, Adolfo Urso.

Głównym tematem konferencji był wyraźny spadek produkcji we włoskich fabrykach Stellantisu i związane z tym zagrożenia. Pracownicy od dłuższego czasu obawiają się widma zwolnień, a nawet likwidacji niektórych fabryk.

Związki zawodowe FIM-CISL przewidują, że rok 2024 zakończy się z roczną produkcją na poziomie poniżej 500 tys. aut. Będzie to najgorszy wynik w historii włoskiego przemysłu od 1958 roku. Przedstawiciele Stellantisu obiecują jednak, że nie spowoduje to drastycznych decyzji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

– Stellantis nie zamierza zamykać żadnych zakładów we Włoszech, tak jak nie ma zamiaru przeprowadzać zwolnień grupowych – powiedział Giuseppe Manca, dyrektor Stellantisu ds. kadr.

Informacja z pewnością uspokoi włoskich pracowników. Nie rozwiąże jednak głównego problemu, jakim jest wyraźny spadek popytu na auta produkowane we Włoszech.

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem