Nawet Aston Martin wie, że nie chcesz DB11 z V8. Nietypowa pozycja w konfiguratorze

Rozkwitający związek Astona Martina z Mercedesem niedawno zaowocował nową jednostką napędową w DB11. Tańsza opcja w cenniku może kusić, ale kupowanie flagowego Astona bez V12 to trochę jak poznanie atrakcyjnej dziewczyny na imprezie i wracanie do domu z jej koleżanką. No nie to było w planach.

Aston Martin DB11 V8Aston Martin DB11 V8
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Michał Zieliński

Ktoś może tłumaczyć, że DB11 z mniejszym silnikiem będzie się lepiej prowadzić, bo jest lżejszy i lepiej zbalansowany. Powie, że tej różnicy w osiągach na co dzień nie odczujesz. Poza tym spali mniej, a V8 od Mercedesa-AMG brzmi bardzo dobrze. Nie tak dobrze jak V12, ale nie jest to wyjący Prius. Nieważne. Kupując DB11 z V8 i tak dostaniesz łatkę tego, którego nie stać na "prawdziwego" Astona. Co z kolei oznacza, że będziesz musiał kupić działkę gdzieś pośrodku lasu, wybudować tam bunkier i schować w nim swoje DB11, żeby odciąć się od ironicznych komentarzy.

Emblemat "V12" dla tych, którzy wstydzą się swojego wyboru
Emblemat "V12" dla tych, którzy wstydzą się swojego wyboru © Konfigurator Aston Martina

Producent to przemyślał i w konfiguratorze tańszej wersji modelu zaproponował rozwiązanie tego problemu. To emblemat "V12". Trafia na bok samochodu, pod charakterystycznymi wylotami powietrza i gwarantuje, że większość osób nie zauważy próby oszczędzenia na Astonie. Chyba że zaczną liczyć wycięcia na masce. Prawdziwe V12 ma ich cztery, ten tańszy – tylko dwa.

Naturalnie, jest to prawdopodobnie tylko błąd na stronie. Zakładam, że pod tą opcją tak naprawdę skrywa się emblemat z logo "V8", a powyższy tekst należy traktować z przymrużeniem oka. DB11 z V8 to tak naprawdę bardzo atrakcyjna propozycja dla wszystkich, którym zależy na komforcie i precyzji prowadzenia, ale nie potrzebują tak dużego silnika.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇