Napęd e-POWER i Mild Hybrid. Nissanem Qashqai do Krainy Wielkich Jezior

Rzadko mamy okazję porównywać dwie wersje tego samego modelu. Tym razem w takim zestawieniu pojawił się Nissan Qashqai – z napędem e-POWER i Mild Hybrid. Nasze egzemplarze z pozoru wyglądają tak samo, jednak różnią się charakterem, wyrażanym głównie za pośrednictwem napędu. Oba zelektryfikowane, ale żaden z nich w pełni elektryczny – chociaż jednemu z nich do tego bardzo blisko.

Nissan Qashqai e-POWER i Mild HybridNissan Qashqai z napędem e-POWER i Mild Hybrid
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Patryk Brzozowski
Patryk Brzozowski

Nissan dostarczył nam dwa egzemplarze modelu Qashqai, a my musieliśmy wznieść się na wyżyny kreatywności i zaplanować nagranie angażującego materiału wideo. Zatem wznosząc się na te wspomniane wyżyny, postanowiliśmy pojechać na Mazury, do mekki letnich wczasowiczów. Teraz pewnie pomyślicie, że to sztampowy pomysł, bez polotu i finezji, ale nic bardziej mylnego! Piękne krajobrazy, malownicze drogi, a do tego zatłoczone miasteczka – idealne tło i jednocześnie poligon doświadczalny dla naszych dwóch crossoverów.

Qashqai z napędem e-POWER to połączenie zalet samochodów elektrycznych i zasięgu typowego dla standardowych modeli spalinowych. To samochód przeznaczony dla tych, którzy chcą zasmakować świeżych owoców nowoczesnej motoryzacji, ale obawiają się, że w całości te owoce mogą być dla nich ciężkostrawne. Z kolei Qashqai z technologią tzw. miękkiej hybrydy to rozwiązanie dla tych, co równie wysoko cenią dynamikę i oszczędność paliwa, ale wolą pozostać przy bardziej konwencjonalnych rozwiązaniach.

Zatem wybraliśmy się do Krainy Wielkich Jezior, Krzysztof i ja, żeby sprawdzić, jakie cechy mają oba nasze egzemplarze. Krzysztof zapakowany "po dach", z dziećmi na pokładzie – ja z kolei jedynie z podręczną torbą i laptopem. Każdy wybrał ten napęd, który mu bliższy, żeby później spotkać się na miejscu i już bez fizycznych obciążeń przeprawić się przez tamtejsze, zróżnicowane pod względem nawierzchni, drogi. Zobaczcie nasz film i zaczerpnijcie jeszcze tego wakacyjnego klimatu – warto!

Hybryda czy napęd elektryczny? Sprawdziliśmy na przykładzie Nissana!

Płatna współpraca z marką Nissan
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne