Najmniejsza Škoda została odświeżona

Po ponad pięciu latach od rozpoczęcia produkcji najmniejsza Škoda została odświeżona. Choć oficjalny debiut nastąpi dopiero za kilka tygodni - na salonie w Genewie, już dziś wiemy, czego się spodziewać.

Obraz
Aleksander Ruciński

Škoda Citigo zadebiutowała w 2011 roku. Od premiery minęło już więc sporo czasu. Nic dziwnego, że czeski producent zdecydował się na lifting, który z pewnością pozwoli przetrwać kilka kolejnych lat w trudnym segmencie małych aut miejskich. Czym Citigo zamierza skusić klientów? Przede wszystkim bardziej świeżym, nowocześniejszym wyglądem i lepszym wyposażeniem.

Całe szczęście, że czescy styliści nie zdecydowali się na rewolucję w stylu większej Octavii. Przód Citigo nie wyróżnia się więc kontrowersyjnymi, podwójnymi reflektorami. Nie oznacza to jednak, że oświetlenie pozostało bez zmian. Wręcz przeciwnie. Jest zupełnie nowe, podobnie jak atrapa chłodnicy i zderzak. Poprawki przyczyniły się do delikatnego zwiększenia długości nadwozia. Dokładnie o 3,5 centymetra. Mimo to Citigo nadal pozostaje jednym z najkrótszych aut na rynku.

Obraz

Odświeżonemu nadwoziu towarzyszy poprawione wnętrze. Zarówno w kwestii materiałów wykończeniowych, jak i wyposażenia. W bogatszych wersjach poza dwukolorowym kokpitem znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji czy rozbudowane audio współpracujące z urządzeniami wykorzystującymi systemy Android i iOS. Standardem są nowe, bardziej ergonomiczne fotele, przeprojektowane, czytelne zegary i zmieniona kierownica, która może być wielofunkcyjna.

Oczywiście, jak w większości podobnych przypadków, Škoda wykorzystała lifting jako okazję do wzbogacenia gamy lakierów nadwozia, opcji wykończenia wnętrza czy wzorów felg i kołpaków. Wszystko to ma sprawić, że klienci ponownie zainteresują się Citigo, choć jak dotąd czeski mieszczuch nie narzekał na brak powodzenia.

Obraz

W kwestii wersji nadwoziowych i silnikowych nic się nie zmieniło. Klienci nadal będą mieli do wyboru 3- i 5-drzwiowego hatchbacka z benzynowym motorem o pojemności 1 litra. Będzie on dostępny w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Niewykluczone, że z czasem gama zostanie uzupełniona o nowe, mocniejsze jednostki.

Ceny odświeżonego wydania nie są jeszcze znane. Z pewnością poznamy je po debiucie w Genewie. Auto pojawi się w salonach nie później niż latem tego roku. Wszystko wskazuje, że nadal będzie cieszyć się dużą popularnością. Oczywiście pod warunkiem, że Škoda nie przesadzi z ewentualną podwyżką cen. Za obecne Citigo trzeba zapłacić co najmniej 35 970 zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯