Najmniejsza Škoda została odświeżona

Po ponad pięciu latach od rozpoczęcia produkcji najmniejsza Škoda została odświeżona. Choć oficjalny debiut nastąpi dopiero za kilka tygodni - na salonie w Genewie, już dziś wiemy, czego się spodziewać.

Obraz
Aleksander Ruciński

Škoda Citigo zadebiutowała w 2011 roku. Od premiery minęło już więc sporo czasu. Nic dziwnego, że czeski producent zdecydował się na lifting, który z pewnością pozwoli przetrwać kilka kolejnych lat w trudnym segmencie małych aut miejskich. Czym Citigo zamierza skusić klientów? Przede wszystkim bardziej świeżym, nowocześniejszym wyglądem i lepszym wyposażeniem.

Całe szczęście, że czescy styliści nie zdecydowali się na rewolucję w stylu większej Octavii. Przód Citigo nie wyróżnia się więc kontrowersyjnymi, podwójnymi reflektorami. Nie oznacza to jednak, że oświetlenie pozostało bez zmian. Wręcz przeciwnie. Jest zupełnie nowe, podobnie jak atrapa chłodnicy i zderzak. Poprawki przyczyniły się do delikatnego zwiększenia długości nadwozia. Dokładnie o 3,5 centymetra. Mimo to Citigo nadal pozostaje jednym z najkrótszych aut na rynku.

Obraz

Odświeżonemu nadwoziu towarzyszy poprawione wnętrze. Zarówno w kwestii materiałów wykończeniowych, jak i wyposażenia. W bogatszych wersjach poza dwukolorowym kokpitem znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, system nawigacji czy rozbudowane audio współpracujące z urządzeniami wykorzystującymi systemy Android i iOS. Standardem są nowe, bardziej ergonomiczne fotele, przeprojektowane, czytelne zegary i zmieniona kierownica, która może być wielofunkcyjna.

Oczywiście, jak w większości podobnych przypadków, Škoda wykorzystała lifting jako okazję do wzbogacenia gamy lakierów nadwozia, opcji wykończenia wnętrza czy wzorów felg i kołpaków. Wszystko to ma sprawić, że klienci ponownie zainteresują się Citigo, choć jak dotąd czeski mieszczuch nie narzekał na brak powodzenia.

Obraz

W kwestii wersji nadwoziowych i silnikowych nic się nie zmieniło. Klienci nadal będą mieli do wyboru 3- i 5-drzwiowego hatchbacka z benzynowym motorem o pojemności 1 litra. Będzie on dostępny w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Niewykluczone, że z czasem gama zostanie uzupełniona o nowe, mocniejsze jednostki.

Ceny odświeżonego wydania nie są jeszcze znane. Z pewnością poznamy je po debiucie w Genewie. Auto pojawi się w salonach nie później niż latem tego roku. Wszystko wskazuje, że nadal będzie cieszyć się dużą popularnością. Oczywiście pod warunkiem, że Škoda nie przesadzi z ewentualną podwyżką cen. Za obecne Citigo trzeba zapłacić co najmniej 35 970 zł.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie