Ile trzeba zapłacić za odświeżoną Škodę Octavię

Odświeżona Škoda Octavia narobiła ostatnio sporego zamieszania. Wszystko za sprawą przodu, który nie każdemu przypadnie do gustu. Wątpliwe jednak, żeby face lifting wpłynął na wyniki sprzedaży czeskiego bestsellera. W końcu mało kto wybierał ten model z uwagi na wygląd. Większą rolę odgrywał tu stosunek ceny do jakości. Jak kształtuje się on obecnie?

Obraz
Aleksander Ruciński

Face lifting najpopularniejszego auta na polskim rynku, przyniósł nie tylko kontrowersyjny przód i kilka kosmetycznych poprawek, ale i niestety delikatny wzrost cen. Škoda już dawno wyszła z roli gorszego dziecka Niemców, którego głównym atutem są kwoty jakie trzeba zostawić w salonie. Nie dziwi więc, że ceny odświeżonej Octavii nie wyróżniają się na tle konkurencji.

Czeska propozycja jest droższa niż dotychczas, ale nadal nie tak droga, żeby robić z tego tragedię. Tym bardziej, że w Octavii dostajemy więcej samochodu niż w przypadku większości konkurentów, ponieważ jest to nad wyraz wyrośnięty kompakt. Bazową odmianę wyceniono na 66 670 złotych. W zamian otrzymamy benzynowy silnik 1,2 o mocy 85 KM oraz podstawową wersję wyposażenia Active, oferującą komplet poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła dzienne LED, tylne światła LED, hamulec antykolizyjny, radio z 6,5-calowym wyświetlaczem i Bluetooth oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka.

Cennik Škoda Octavia
Cennik Škoda Octavia

Chętni na więcej mają naprawdę spory wybór. Łącznie Škoda oferuje 18 różnych wariantów napędu o mocach od 85 KM do 184 KM (bez odmiany RS). Klienci mogą wybierać zarówno spośród bogatej gamy benzyniaków i diesli, jak również wersji zasilanej gazem CNG opartej na 110-konnym motorze 1,4 TSI. Zapłacimy za nią co najmniej 84 020 zł. Oczywiście nie brakuje także automatycznych przekładni DSG i odmian z napędem na cztery koła. W tym wypadku kwoty nie są jednak już tak atrakcyjne i nierzadko przekraczają 100 000 złotych.

Cennik Škoda Octavia Combi
Cennik Škoda Octavia Combi

Odświeżona Octavia podobnie jak dotychczas będzie dostępna zarówno w nadwoziu liftback jak i kombi. To drugie jest średnio o 4000 droższe. Najdroższe wydanie jakie znajdziemy w cenniku to właśnie kombi z dwulitrowym turbodieslem, napędem na cztery koła i przekładnią DSG. Trzeba za nie wyłożyć 122 460 zł. Dużo?

Obraz

Ceny konkurentów kształtują się na podobnym poziomie, choć niewielu z nich tak znacząco wykracza wymiarami poza ramy segmentu C. Drugą niewątpliwą zaletę Octavii stanowi rozbudowana gama wersji napędowych, co pozwala dobrze dopasować ofertę do potrzeb klienta. Nie będę zdziwiony jeśli mimo mało urodziwego przodu i modyfikacji cennika, model utrzyma się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży w Polsce. Szczegółowy cennik znajdziecie tutaj.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów