Najdłuższe, najwyższe, najszersze auta na świecie [cz. 1]
Osiągi samochodów, ich przyspieszenie czy prędkość maksymalna, nieustannie są ze sobą porównywane. My przyjrzyjmy się porównaniu wymiarów i znajdźmy najdłuższy, najwyższy czy najszerszy seryjnie produkowany samochód na świecie.
12.06.2013 | aktual.: 20.10.2022 21:55
Naj, naj, naj - najdłuższe
Rekordy zawsze są i będą gorącym tematem. W motoryzacji producenci także prześcigają się w różnych dziedzinach, jednak w ciągu ostatnich lat dotyczą one głównie osiągów auta jak przyspieszenie, prędkość maksymalna czy najmniejsze możliwe spalanie. Mimowolnie jednak, produkty koncernów motoryzacyjnych uczestniczą w innej rywalizacji. Chodzi o ich wymiary czy wagę. Przyjrzyjmy się tym naj, naj, naj w świecie motoryzacji.
Pod uwagę wzięliśmy auta które były sprzedawane z homologacją, a więc teoretycznie spotkać je można na naszych drogach. Ważne jest, by spełniały one wszelkie wymogi niezbędne do rejestracji. Dodatkowo uwzględniliśmy także pojazdy produkcji krótkoseryjnej.
Naj, naj, naj - najszersze
Długość auta może przeszkadzać podczas parkowania równoległego czy 90-stopniowych zakrętów na parkingach podziemnych w centrach handlowych. Nadmierna szerokość może bywać nieco bardziej frustrująca, bowiem nawet podczas przeciskania się pomiędzy pasami w korku, kierowca musi zwracać dużo większą uwagę na każdy manewr.
Naj, naj, naj - najwyższe
W większości parkingów wielopoziomowych w centrach handlowych czy pod nowoczesnymi blokami, istnieje ograniczenie maksymalnej wysokości wjeżdżającego pojazdu do 2 m. Są pewne auta, które można kupić i zarejestrować jako osobowe, nie mieszczące się w takich parkingach.
Naj, naj, naj - rozstaw osi
Mówi się, że wraz z wejściem na rynek każdej kolejnej generacji auta, producent zwiększa jego wymiary lub przynajmniej wydłuża rozstaw osi. Im większy ten parametr tym więcej miejsca we wnętrzu. Poprawia się także prowadzenie, przyczepność, a niekiedy nawet wygląd.