2015 Ford F‑150 - lżejszy i bardziej wydajny

2013 Ford F-150
2013 Ford F-150
Bartosz Pokrzywiński

15.12.2012 19:00, aktual.: 13.10.2022 10:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wygląda na to, że rozwój amerykańskich pick-upów osiągnął taki poziom, w którym zamiast za wszelką cenę zwiększać osiągi i rozmiar aut, zaczęto myśleć w bardziej europejski sposób. Efektem tego będzie debiut rynkowy odnowionego Forda F-150.

Wygląda na to, że rozwój amerykańskich pick-upów osiągnął taki poziom, w którym zamiast za wszelką cenę zwiększać osiągi i rozmiar aut, zaczęto myśleć w bardziej europejski sposób. Efektem tego będzie debiut rynkowy odnowionego Forda F-150.

Tym razem specjaliści od pick-upów z Detroit, na rozwój tego modelu chcą przeznaczyć sporą część z inwestycji o wartości 2 miliardów dolarów. Nie ma się czemu dziwić, pick-upy sprzedają się najlepiej ze wszystkich aut w Stanach Zjednoczonych, a Ford F-150 stoi na szczycie wyników.

Nowa lub odnowiona generacja auta wyjdzie na rynek w 2014 roku. Zmiany będą dość poważne, bowiem auto ma być lżejsze od obecnej generacji aż o 350 kg, a co za tym idzie także bardziej oszczędne. Ford wyszedł też naprzeciw downsizingowi.

2013 Ford F-150
2013 Ford F-150

W ofercie ma się pojawić jednostka V6 i to o stosunkowo niewielkiej, jak na rynek pick-upów pojemności. Mowa o silniku 2,9 l, który będzie wspomagany przez turbosprężarkę oraz ośmiobiegową automatyczną przekładnię. To, w połączeniu z redukcją masy, którą Ford chce uzyskać montując do auta elementy nadwozia wykonane z aluminium, powinno zmniejszyć apetyt na paliwo o 15-20%, w stosunku do obecnej generacji modelu.

Miejmy tylko nadzieję, że amerykańskie pick-upy nigdy nie stracą tego, za co my, Europejczycy, tak bardzo je kochamy. Ogromne chromowane grille, połacie nadwozia, gigantyczne koła, wielgachne fotele oraz olbrzymie silniki V8 pod maską.

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult