Motor Show 2014

Motor Show 201431.03.2014 20:48
Motor Show 2014
Źródło zdjęć: © http://maciekpolikowski.pl
Maciej Polikowski

Tradycyjnie mocnym akcentem otwierającym sezon branżowych imprez są poznańskie targi Motor Show. Edycja 2014 miała być jeszcze bardziej imponująca - 100 000 odwiedzających, szeroki katalog wystawców (m.in. po raz pierwszy Lamborghini), 55 premierowych modeli, 50 000m² ekspozycji. I faktycznie, całość nie zawiodła, w końcu tytuł największego salonu samochodowego w Europie Środkowo-Wschodniej zobowiązuje.

Czwartek, dzień prasowy, obfitował w konferencje i prezentacje, które tym razem postanowiłem potraktować lżej niż rok temu - tj. praktycznie ich nie śledziłem. Najdłużej przedstawiano nowości z grupy Volkswagena: nowego Seata Leona, Porsche Macan, czy kolejną odmianę dziewięćset jedenastki generacji 991 - tym razem (genialną) Targę. Z kolei premiera, która najbardziej mnie intrygowała, wiązała się ze stoiskiem Mercedesa i nową S-klasą Coupe. Chwilę po godzinie 13:30 płachta została ściągnięta i muszę przyznać, że następca modelu CL wygląda lepiej niż na prospektach.

428967768575209388
428967768575274924
428967768575340460
428967768575405996
428967768575471532
428967768575537068

Krążyły plotki mówiące, że Lamborghini ma pokazać model Huracan, zamiast niego znalazło się tylko Gallardo Performante - szkoda.

428967768575668140

Z ciekawostek - Skoda przygotowała "Próbę Yeti", czyli możliwość przejażdżki po specjalnie przygotowanym torze offroadowym. Niestety tylko jako pasażer, ale to zrozumiałe. Subiektywnie: podjazd i zjazd robiły całkiem niezłe wrażenie.

428967768575799212
428967768575864748

Zabrakło oficjalnego przedstawicielstwa Ferrari, lecz na stoisku firmy JAVA Car Design pojawiły się 4 prywatne egzemplarze - FF, California, 430 Scuderia oraz 458. Nieco pomijanym w relacjach modelem jest Formula EcoBoost, którą przedstawił importer Forda. Bolid napędzany silnikiem, który możemy spotkać m.in. w nowym Focusie, swego czasu przejechał północną pętlę toru Nürburgring szybciej od Nissana GT-R.

428967768575995820
428967768576061356
428967768576126892

Konkrety, konkrety... Niekwestionowanym numerem 1 targów został dla mnie Mercedes G63 AMG 6x6. Ważące 3,7t sześciokołowe monstrum sprawiało, że stojący obok model ML wyglądał jak resorak... Kawał przepychu dostępny już za 2,2 mln zł. Co ciekawe, napęd na sześć kół traktowany jest jako opcja do kosztującego 700 000 zł G63. Dodajmy: opcja warta 1,5mln PLN.

428967768576257964

Na fanpage'u polskiej edycji magazynu Top Gear przeczytałem zabawny komentarz, który brzmiał mniej więcej tak: "Motor Show bez zmian - ciekawsze auta na parkingu niż na halach". Może i stwierdzenie trochę naciągane, aczkolwiek...

428967768576389036
428967768576454572
428967768576520108
428967768576585644
428967768576651180

Powołując się na słowa organizatorów, Motor Show 2014 pobiło rekord odwiedzających (96 000), co mnie cieszy. Oby impreza nadal się rozwijała, choć już teraz jesteśmy raczeni naprawdę sporą ilością nowości rynkowych.

Być może lekkiego uporządkowania wymaga kilka kwestii organizacyjnych, choćby ta dotycząca dnia dla mediów i VIP-ów. W tym roku rozdano diametralnie więcej wejściówek, stąd zdecydowanie większy ruch - co nie jest złym znakiem, po prostu impreza się rozwija - ale najbardziej dyskusyjna jest dla mnie możliwość nabycia na ten dzień biletu w cenie 100 zł, a i takich ludzi nie brakowało. Ja rozumiem, że targi muszą na siebie zarobić, ale nie popadajmy w paranoję - niech dzień prasowy będzie faktycznie dniem prasowym, lub niech nie będzie go w ogóle.

Tak czy inaczej - absolutnie nie zmienia to pozytywnego obrazu imprezy. Warto odwiedzić, polecam, choć zdaje sobie sprawę, że wszechobecny tłum może niektórym przeszkadzać. Taka specyfika targów.

Tekst ukazał się również na blogu http://maciekpolikowski.com/.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/42]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)