Mocowania dywaników powodem akcji serwisowej?

Czy zastanawialiście się dlaczego trefne dywaniki były przyczyną ogłoszenia prawdopodobnie największej akcji serwisowej jaka kiedykolwiek miała miejsce? Panowie z Autobloga oraz KickingTires przyjrzeli się problemowi nieco bliżej. Ich zdaniem winowajcą wszystkiego są mocowania dywaników.

toyota-floormattoyota-floormat
Bartosz Pokrzywiński

Czy zastanawialiście się dlaczego trefne dywaniki były przyczyną ogłoszenia prawdopodobnie największej akcji serwisowej jaka kiedykolwiek miała miejsce? Panowie z Autobloga oraz KickingTires przyjrzeli się problemowi nieco bliżej. Ich zdaniem winowajcą wszystkiego są mocowania dywaników.

Odkryli to panowie z KickingTires, którzy w swojej flocie posiadają Toyotę Prius. Po bliższym przejrzeniu się całej sprawie zauważyli oni, że problem tkwi w hakach mocujących dywaniki do podłogi. Czy aby na pewno?

National Highway Traffic and Safety Administration w porozumieniu z Toyotą chyba zbyt pochopnie ogłosiła tak wielką akcję serwisową. Jak się okazało prawdopodobnie nie dotyczy ona aut, w których zastosowano te same dywaniki, ale jedynie tych, w których zaczepy wypadają mniej więcej w tym samym miejscu - tyle z tego zrozumiałem.

Ja jednak nie widzę w tym sensu. Moim zdaniem sprawa dotyczy wyłącznie tych mat podłogowych, które mogą się w jakiś sposób przemieszczać po podłodze auta. Wówczas jeżeli niefortunnie wepchniemy dywanik nogami bardziej pod pedały, to właśnie wtedy może dojść do zablokowania się któregoś z nich.

Mam jednak jedno pytanie. Czy wszystkie Toyoty są standardowo wyposażone w dywaniki? Często tego typu sprawy są liczone jako wyposażenie dodatkowe i czy wówczas taki pojazd posiada uchwyty w podłodze do zamocowania dywaników?

Liczę na Waszą pomoc, czy uchwyty tych mat faktycznie mogą być przyczyną ogłoszenia akcji serwisowej dla 3.8-miliona samochodów?

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?