Mini Traveller - brytyjskie MPV?
Fotografowie zrobili nowe zdjęcia szpiegowskie jednego z prototypów Mini. Poszerzone nadkola wydają się sugerować, że to wersja JCW GP modelu Countryman. Jednak nasi koledzy z AutoEvolution twierdzą, że to coś zupełnie innego, ponieważ Mini postanowiło zbudować MPV.
26.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:36
Fotografowie zrobili nowe zdjęcia szpiegowskie jednego z prototypów Mini. Poszerzone nadkola wydają się sugerować, że to wersja JCW GP modelu Countryman. Jednak nasi koledzy z AutoEvolution twierdzą, że to coś zupełnie innego, ponieważ Mini postanowiło zbudować MPV.
Mini, zwykłe trzydrzwiowe Mini z nadwoziem typu hatchback, jest naprawdę rewelacyjnym autem. Idealnie wpisuje się w krajobraz każdego miasta na świecie, no może poza Kambodżą. Paradoksalnie jednak dzięki swoim rewelacyjnym właściwościom jezdnym i przedniej osi, która na zakrętach ciągnie za sobą resztę nadwozia, nie jest to tylko auto dla kobiet.
Jakiś czas temu BMW, właściciel Mini, postanowiło rozszerzyć ofertę. Mamy więc m.in. Roadstera, Clubmana, Countrymana, a ostatnio nawet Clubvana. Ten ostatni ze względu na pięcioro drzwi wydaje się bardziej praktyczny od trzydrzwiowej wersji. Nadal jednak we wnętrzu zająć miejsce mogą tylko cztery osoby.
To się zmieni - na zdjęciach szpiegowskich uwieczniono prototyp nowego Mini Traveller. Dodatki do nadkoli sugerują, że auto zostanie najprawdopodobniej poszerzone oraz delikatnie wydłużone, by maksymalnie zwiększyć miejsce we wnętrzu. Łatwo się domyślić, że głównym targetem takiego auta będą seksowne i modne mamy odwożące swoje pociechy do szkół, zupełnie jak w filmach.
Podobno model ten ma być oficjalnie zapowiedziany przez koncept o nazwie Spacebox, a jako Traveller trafi do produkcji najprawdopodobniej w 2014 roku. Mini widzi wolne miejsce na rynku - Mini atakuje. Pytanie tylko, kiedy taka taktyka doprowadzi do tego, że Mini się sparzy.
Swoją drogą, czy zauważyliście, że Mini to już nie tylko model czy marka sprzedająca samochody? To bardziej styl lub forma, w którą opakowuje się kilka cech, dzięki czemu każde z aut zachowuje specyficzny charakter i jest zawsze tym samym szablonem, przez który przeciskane są inne wymagania.
Źródło: AutoEvolution