Mini odświeżyło swoje hatchbacki i cabrio. W końcu widać różnicę

Mini odświeżyło swoje modele dostępne w nadwoziu hatchback i cabrio. Najwięcej różnic znajdziecie z przodu i we wnętrzu. Ogólny charakter zgrabnie łączący klasykę z nowoczesnością pozostał jednak bez zmian.

Wygląda prawie jak przodek z początku XXI wieku.Wygląda prawie jak przodek z początku XXI wieku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mini jest mistrzem liftingów. Wprowadza mniejsze lub większe zmiany praktycznie w każdym roku modelowym. Bywa, że nawet najwięksi fani marki mają problemy z odróżnieniem poszczególnych odsłon. Teraz jednak się to zmieni - brytyjski producent pod niemieckim panowaniem zdecydował się bowiem na poważniejsze modyfikacje.

Zmiany dotyczą 3 i 5-drzwiowego hatchbacka oraz kabrioletu. Odświeżone wydanie poznacie już na pierwszy rzut oka po dość mocno przeprojektowanym przodzie. Nowe jest tu właściwie wszystko - maska, reflektory, atrapa chłodnicy i zderzak. Nietrudno odnieść wrażenie, że stylistom udało się wykrzesać ze współczesnych linii nieco więcej klasycznego charakteru.

Kultowy mieszczuch prezentuje się teraz prościej, bardziej ascetycznie. Szczególnie w uboższych wersjach wyposażenia, a kolorystyka niektórych wariantów nawiązuje do pierwszych egzemplarzy tworzonych we współpracy BMW już dwie dekady temu. Czerwień, biel i charakterystyczne felgi nie pozostawiają wątpliwości co do źródła inspiracji. Zresztą, przy okazji liftingu uzupełniono ofertę o nowe barwy: Island Blue, Rooftop Grey i Zesty Yellow.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Tył nadwozia zmienił się w mniejszym stopniu. Nadal znajdziemy tu światła LED z grafiką nawiązującą do brytyjskiej flagi. W mocniejszych wersjach spalinowych można oczywiście liczyć na centralnie umieszczoną, podwójną końcówkę wydechu.

Wnętrze zyskało nowe opcje wykończenia, całkowicie nową kierownicę, która może być podgrzewana, a także przeprojektowaną dźwignię zmiany biegów. Zaktualizowano też multimedia obsługiwane za pomocą 8,8-calowego ekranu, a jego świetlna otoczka LED o zmiennej kolorystyce ma być teraz wycinana laserowo. Wszystko to składa się na obraz mini, które nietrudno odróżnić od dotychczasowych wydań.

Sprzedaż ruszy wiosną 2021 roku. Wprowadzone zmiany z pewnością wpłyną na ceny, ale by dowiedzieć się, w jakim stopniu, musimy poczekać na polską specyfikację.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/29] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥