BMW zapowiada nowy iDrive. Zgadliście, (prawie) nie ma fizycznych przycisków

System iDrive, który spotkamy w modelach BMW, obchodzi w tym roku swoje 20-lecie. Z tej okazji na targach CES 2021 Niemcy podzielili się pierwszymi informacjami, jak będzie wyglądała nowa generacja ich systemu. Konserwatywni klienci nie będą zadowoleni.

W nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstkaW nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstka
Źródło zdjęć: © fot. BMW
Filip Buliński

Aż trudno w to uwierzyć, ale iDrive od BMW towarzyszy nam już od 20 lat. Zadebiutował w Serii 7 o oznaczeniu E65 i początkowo nie spotkał się z pozytywnym odbiorem, ze względu na nieintuicyjny interfejs oraz liczne problemy związane z elektroniką. Te czasy jednak już dawno minęły. I choć BMW długo broniło się przed zamianą wszelkich fizycznych przycisków, na ich dotykowe odpowiedniki, wygląda na to, że już wkrótce to się zmieni.

Przy okazji targów technologicznych CES 2021, które z powodu pandemii koronawirusa odbywają się wirtualnie, BMW zdecydowało się pokazać, jak będzie wyglądała następna generacja systemu iDrive. Interakcja między kierowcą a pojazdem ma zostać wprowadzona na nowy poziom cyfrowej i inteligentnej ery.

Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe
Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe © fot. mat. prasowe

Dobrą wiadomością jest, że głównym narzędziem do sterowania będzie wciąż duży, obrotowy przycisk, ale jak pokazuje zdjęcie, wokół niego rozstanie rozwinięty dotykowy panel (częściowo już dziś wykorzystywany), a z deski zniknie cały panel sterowania klimatyzacją. Oznacza to, że będzie ona obsługiwana z poziomu nowego, zakrzywionego ekranu multimediów. Podczas gdy pierwszy iDrive miał częściowo odciążyć deskę rozdzielczą od przybywającej liczby przycisków, tak teraz zdejmie już z niej cały "ciężar".

The intelligent fusion of sensing. BMW iDrive is on the next level.

Głównym punktem ma być jeszcze bardziej rozwinięta, cyfrowa inteligencja, która pozwoli na większą automatyzację poszczególnych obszarów, jak np. jazda czy parkowanie. Zwiększone ma zostać także wykorzystanie danych i usług osadzonych w wirtualnej chmurze oraz wzajemna komunikacja między pojazdami.

System, który według BMW "wypełnia lukę między technologią analogową i cyfrową", ma oficjalnie zadebiutować w nowym elektrycznym SUV-ie iX. Auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie