BMW zapowiada nowy iDrive. Zgadliście, (prawie) nie ma fizycznych przycisków

System iDrive, który spotkamy w modelach BMW, obchodzi w tym roku swoje 20-lecie. Z tej okazji na targach CES 2021 Niemcy podzielili się pierwszymi informacjami, jak będzie wyglądała nowa generacja ich systemu. Konserwatywni klienci nie będą zadowoleni.

W nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstka
W nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstka
Źródło zdjęć: © fot. BMW
Filip Buliński

12.01.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:57

Aż trudno w to uwierzyć, ale iDrive od BMW towarzyszy nam już od 20 lat. Zadebiutował w Serii 7 o oznaczeniu E65 i początkowo nie spotkał się z pozytywnym odbiorem, ze względu na nieintuicyjny interfejs oraz liczne problemy związane z elektroniką. Te czasy jednak już dawno minęły. I choć BMW długo broniło się przed zamianą wszelkich fizycznych przycisków, na ich dotykowe odpowiedniki, wygląda na to, że już wkrótce to się zmieni.

Przy okazji targów technologicznych CES 2021, które z powodu pandemii koronawirusa odbywają się wirtualnie, BMW zdecydowało się pokazać, jak będzie wyglądała następna generacja systemu iDrive. Interakcja między kierowcą a pojazdem ma zostać wprowadzona na nowy poziom cyfrowej i inteligentnej ery.

Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe
Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe© fot. mat. prasowe

Dobrą wiadomością jest, że głównym narzędziem do sterowania będzie wciąż duży, obrotowy przycisk, ale jak pokazuje zdjęcie, wokół niego rozstanie rozwinięty dotykowy panel (częściowo już dziś wykorzystywany), a z deski zniknie cały panel sterowania klimatyzacją. Oznacza to, że będzie ona obsługiwana z poziomu nowego, zakrzywionego ekranu multimediów. Podczas gdy pierwszy iDrive miał częściowo odciążyć deskę rozdzielczą od przybywającej liczby przycisków, tak teraz zdejmie już z niej cały "ciężar".

The intelligent fusion of sensing. BMW iDrive is on the next level.

Głównym punktem ma być jeszcze bardziej rozwinięta, cyfrowa inteligencja, która pozwoli na większą automatyzację poszczególnych obszarów, jak np. jazda czy parkowanie. Zwiększone ma zostać także wykorzystanie danych i usług osadzonych w wirtualnej chmurze oraz wzajemna komunikacja między pojazdami.

System, który według BMW "wypełnia lukę między technologią analogową i cyfrową", ma oficjalnie zadebiutować w nowym elektrycznym SUV-ie iX. Auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)