BMW zapowiada nowy iDrive. Zgadliście, (prawie) nie ma fizycznych przycisków

System iDrive, który spotkamy w modelach BMW, obchodzi w tym roku swoje 20-lecie. Z tej okazji na targach CES 2021 Niemcy podzielili się pierwszymi informacjami, jak będzie wyglądała nowa generacja ich systemu. Konserwatywni klienci nie będą zadowoleni.

W nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstkaW nowym systemie iDrive praktycznie nie znajdziemy przycisków. Zostanie ich dosłownie garstka
Źródło zdjęć: © fot. BMW
Filip Buliński

Aż trudno w to uwierzyć, ale iDrive od BMW towarzyszy nam już od 20 lat. Zadebiutował w Serii 7 o oznaczeniu E65 i początkowo nie spotkał się z pozytywnym odbiorem, ze względu na nieintuicyjny interfejs oraz liczne problemy związane z elektroniką. Te czasy jednak już dawno minęły. I choć BMW długo broniło się przed zamianą wszelkich fizycznych przycisków, na ich dotykowe odpowiedniki, wygląda na to, że już wkrótce to się zmieni.

Przy okazji targów technologicznych CES 2021, które z powodu pandemii koronawirusa odbywają się wirtualnie, BMW zdecydowało się pokazać, jak będzie wyglądała następna generacja systemu iDrive. Interakcja między kierowcą a pojazdem ma zostać wprowadzona na nowy poziom cyfrowej i inteligentnej ery.

Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe
Przynajmniej pokrętło zostanie na swoim miejscu i wciąż będzie trójwymiarowe © fot. mat. prasowe

Dobrą wiadomością jest, że głównym narzędziem do sterowania będzie wciąż duży, obrotowy przycisk, ale jak pokazuje zdjęcie, wokół niego rozstanie rozwinięty dotykowy panel (częściowo już dziś wykorzystywany), a z deski zniknie cały panel sterowania klimatyzacją. Oznacza to, że będzie ona obsługiwana z poziomu nowego, zakrzywionego ekranu multimediów. Podczas gdy pierwszy iDrive miał częściowo odciążyć deskę rozdzielczą od przybywającej liczby przycisków, tak teraz zdejmie już z niej cały "ciężar".

The intelligent fusion of sensing. BMW iDrive is on the next level.

Głównym punktem ma być jeszcze bardziej rozwinięta, cyfrowa inteligencja, która pozwoli na większą automatyzację poszczególnych obszarów, jak np. jazda czy parkowanie. Zwiększone ma zostać także wykorzystanie danych i usług osadzonych w wirtualnej chmurze oraz wzajemna komunikacja między pojazdami.

System, który według BMW "wypełnia lukę między technologią analogową i cyfrową", ma oficjalnie zadebiutować w nowym elektrycznym SUV-ie iX. Auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇