Mercedes-Benz SLC (2016) - lifting i zmiana nazwy SLK
Mercedes przedstawił swojego małego roadstera po poprawkach.
16.12.2015 | aktual.: 02.10.2022 08:58
Mercedes-Benz SLK zadebiutował w 1996 roku jako generacja R170. Produkowany był do 2004. W ofercie znalazły się silniki o pojemnościach od 2,0 do 3,2 l, gdzie największy był widlastą szóstką. Wszystkie pozostałe to rzędowe czwórki. W topowej wersji SLK 32 AMG rozwijał on 354 KM. Auto zostało zastąpione SLK R171. Tutaj po raz pierwszy pojawiło się V8. Był to 5,4-litrowy motor rozwijający 360 KM. Występował on pod maską SLK 55 AMG. Produkcja drugiej generacji małego roadstera zakończyła się w 2010.
R172 powstaje od roku 2011. Jego topowa wersja, podobnie jak w przypadku poprzednika, nosiła oznaczenie SLK 55 AMG. Jej sercem było 5,5-litrowe V8 o mocy 421 KM.
Teraz przyszedł czas odświeżyć roadstera i wprowadzić zmiany pod maską, w wyglądzie, a także w nazewnictwie. Mercedes od niedawna wprowadzając nowe modele ujednolica ich nazwy zgodnie z nowymi, przyjętymi zasadami. Właśnie dlatego SLK został przemianowany na SLC. Człon SL oznacza roadstera. Natomiast C symbolizuje przypisanie do poziomu Klasy C, razem z SUV-em GLC.
W kwestii wyglądu nie doszło tu do rewolucji. To faktycznie lifting i to raczej subtelny. SLC teraz lepiej pasuje do reszty rodziny spod znaku trójramiennej gwiazdy. Ma nowe reflektory oraz grill z metalowymi kryształkami stanowiącymi tło dla uskrzydlonego logo.
Wewnątrz SLC pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego, mający większą rozdzielczość niż wcześniej. W roadsterze Mercedesa znajdziemy teraz więcej dodatków z aluminium, włókna węglowego oraz skóry nappa.
Podstawowym silnikiem będzie 1,6-litrowy motor w SLC 180. Ma on rozwijać 156 KM i 250 Nm. Mocniejszym wariantem będzie SLC 200, pod maską którego ma pracować 2-litrowy silnik o mocy 184 KM i momencie obrotowym wynoszącym do 300 Nm. Pośrodku gamy jednostek roadstera Mercedesa po liftingu znajdzie się SLC 300 rozwijający z 2-litrowego R4 245 KM i 370 Nm. W ofercie znajdzie się też jeden diesel. SLC 250 d będzie dysponował silnikiem o pojemności 2,1 l, który osiągnie 204 KM mocy maksymalnej i aż 500 Nm.
Topowym motorem nie będzie już V8. Mercedes zrezygnował z tego silnika. SLC 43 ze stajni AMG będzie miał tylko 3-litrowy silnik V6 biturbo. Ma on dysponować maksymalną mocą wynoszącą 367 KM i moment obrotowy 520 Nm. Pozwoli to osiągnąć 100 km/h w 4,7 s.
Wszystkie wersje SLC mają być dostępne z automatem 9G-Tronic. SLC 180 i SLC 200 będą jedynymi wersjami oferowanymi z ręczną skrzynią biegów.
Niestety Mercedes-Benz ujednolicił jedynie oznaczenia literowe modeli. Liczbowe dopiski oznaczające wersje silnikowe wciąż nie mają większego związku ani z pojemnością skokową, ani z mocą jednostek napędowych.
Auto trafi do sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie nie są znane ceny.