Mercedes SL Trans Am na sprzedaż. Nie było drugiej takiej wyścigówki

To prawdopodobnie jedna z najmniej znanych wyścigówek Mercedesa, a przy tym jedna z najbardziej spektakularnych. SL Trans Am wygląda jak nie z tego świata. Właśnie dlatego powinien przykuć uwagę kolekcjonerów.

Wygląda spektakularnie, nieprawdaż?Wygląda spektakularnie, nieprawdaż?
Źródło zdjęć: © fot. RM Sotheby's
Aleksander Ruciński

W sportowej historii Mercedesa po 1955 roku i tragicznym wypadku w Le Mans jest spora przerwa - oficjalnie aż do 1987, gdy Niemcy zdecydowali się na powrót. W tym okresie jednak po torach ścigały się auta tej marki przygotowywane przez podmioty zależne lub prywatne warsztaty.

Jednym z nich był na pewno 300 SEL Rote Sau stworzony przez AMG. Nie mniej ciekawy, a równie spektakularny wydaje się jednak SL Trans Am, który niebawem trafi na styczniową aukcję Mecum Kissimmee. Dlaczego warto zainteresować się tym pojazdem?

Odpowiedź znajdziecie już na zdjęciach. To prawdopodobnie najbardziej agresywny SL, jakiego było wam dane oglądać, choć prawdę mówiąc, z oryginałem ma niewiele wspólnego. Jest dziełem warsztatu DeAtley Motorsport i wyróżnia się nadwoziem z włókna węglowego, stylizowanym na Mercedesa R107, opartym na lekkiej, przestrzennej ramie.

Spójrzcie tylko na to skrzydło
Spójrzcie tylko na to skrzydło © fot. RM Sotheby's

Kanciasta i ekstremalnie szeroka karoseria skrywa 4,5-litrowe V8 dostosowane do ówczesnych wymagań klasy Trans Am. Wrażenie robi także aerodynamika, w szczególności pokaźny spliiter i ogromny spojler w stylu kaczego kupra. Auto stoi oczywiście na slikach, w które ubrano złote felgi BBS.

Prezentowany SL nigdy nie odniósł wielkich sukcesów. Najlepszym wynikiem była szósta lokata w wyścigu Road America. Mimo to, choćby z uwagi na wygląd, zasługuje na uznanie i zainteresowanie. Z pewnością znajdzie nowego właściciela podczas styczniowej aukcji. Niestety cena wywoławcza pozostaje nieznana.

Mercedes SL Trans Am
Mercedes SL Trans Am © fot. RM Sotheby's
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯