Mercedes nie będzie rozwijał technologii autonomicznych, ponieważ są niezyskowne

Technologie autonomicznej jazdy to drugi po elektromobilności temat zaprzątający głowy władz większości firm motoryzacyjnych na całym świecie. Jeszcze niedawno podobnie było w Mercedesie. Szef koncernu Daimler, Ola Källenius zdradził jednak, że wycofuje się z tego wyścigu.

Koncept F 015 prawdopodobnie nie doczeka się następców.Koncept F 015 prawdopodobnie nie doczeka się następców.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pod kierownictwem byłego szefa Daimlera, Dietera Zetsche rozwój samochodów autonomicznych miał w Mercedesie wysoki priorytet, co zaowocowało nawet powstaniem imponującego konceptu F 015 Luxury In Motion, będącego zapowiedzią mercedesów przyszłości. Jak się jednak okazuje, następca, Ola Källenius ma zupełnie inne plany. Podzielił się nimi w wywiadzie dla magazynu "Redaktionsnetzwerk Deutschland".

"Nie jesteśmy dostawcą usług mobilności, tylko producentem samochodów. Inwestorzy nie oczekują od nas samej sprzedaży, lecz zysków. Nie chcemy więc uczestniczyć w wyścigu, w którym nie da się wygrać" - powiedział Källenius.

Obecny prezes nie ukrywa, że priorytetem są dla niego realne przychody firmy, a nie ciągłe dążenie do innowacji. Tym bardziej że jak na razie nie zanosi się na zmianę przepisów, które pozwalałby na korzystanie z samochodów autonomicznych w Europie. Przekonała się o tym amerykańska Tesla, na którą niemiecki sąd nałożył karę za promowanie "autopilota" jako standardowego wyposażenia.

Być może władze Daimlera zdały sobie sprawę, że europejska infrastruktura i przepisy nigdy nie będą stanowić dobrego gruntu do sprzedaży pojazdów niewymagających udziału kierowcy. Czas pokaże, czy w ślad za Mercedesem pójdą inni producenci.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟