Mercedes-Ducati SLK 55 AMG - z duszą jednośladu

Wśród miłośników samochodów są tacy, którzy uważają, że motocykliści to idioci. Prawdą jest jednak, że aby poczuć, co tak naprawdę znaczy obcowanie z mocą, trzeba kupić sobie jednoślad. Mercedes postanowił zaszczepić do modelu SLK 55 AMG, odrobinę motocyklowej duszy. Jaki jest tego efekt?

Mercedes Ducati SLK 55 AMGMercedes Ducati SLK 55 AMG
Bartosz Pokrzywiński

W listopadzie 2010 roku Mercedes-Benz, a dokładniej nadworny tuner niemieckiego producenta, czyli AMG, podpisało porozumienie z włoskim producentem motocykli, firmą Ducati. W myśl tej umowy firmy rozpoczęły współpracę. Pierwszym jej efektem było sponsorowanie teamu Ducati w MotoGP przez AMG. Kolejny mamy właśnie przed oczami.

Oto Mercedes SLK 55 AMG w specjalnej wersji inspirowanej motocyklem Ducati Streetfighter 848. Dwumiejscowy roadster, podobnie jak wredny motocykl, pomalowany został na dwa kontrastujące kolory - żółty, którym pokryto nadwozie, oraz czarny, dominujący we wnętrzu. Tam skóra w czarnym kolorze przeplata się z żółtymi szwami.

Mercedes Ducati SLK 55 AMG
Mercedes Ducati SLK 55 AMG

Efekt jest naprawdę rewelacyjny. Szkoda tylko, że AMG nie pokusiło się o zabarwienie chromowanych dodatków. Pod maską tego modelu nadal pracuje potężna jednostka V8 o pojemności 5,5 l, która produkuje 422 KM oraz 540 Nm momentu obrotowego. W rezultacie niewielki roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s oraz osiąga prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

Oba pojazdy wyglądają bardzo agresywnie. Świetna robota AMG, świetna robota Ducati.

  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
  • Mercedes Ducati SLK 55 AMG
[1/13] Mercedes Ducati SLK 55 AMG Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.