Mercedes SLK 55 AMG odsłonięty [wideo]

Na kilka tygodni przed oficjalną prezentacją we Frankfurcie marka Mercedes upubliczniła informacje na temat nowego SLK 55 AMG.

Mercedes SLK55 AMG
Mercedes SLK55 AMG
Rafał Warecki

22.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:11

Na kilka tygodni przed oficjalną prezentacją we Frankfurcie marka Mercedes upubliczniła informacje na temat nowego SLK 55 AMG.

Najmocniejsza odmiana małego roadstera ze Stuttgartu cechuje się charakterystycznymi dla modeli AMG modyfikacjami. Przestylizowano przedni oraz tylny zderzak czy listwy progowe, dodano kilka owiewek i tylny dyfuzor sąsiadujący z czterema końcówkami układu wydechowego.

W środku na bardziej sportowe zmieniły się między innymi zegary, trójramienna kierownica czy fotele sygnowane logo AMG, pojawiło się także trochę w wstawek z aluminium czy włókien węglowych.

2012 Mercedes SLK55 AMG unveiled

Najwięcej emocji wzbudza jednak specyfikacja silnikowa, ponieważ w SLK 55 AMG pojawił się nowy, wolnossący silnik V8 o pojemności 5,5 litra bazujący na jednostce M157. Generuje on 416 KM (przy 6800 rpm) mocy i 540 Nm (przy 4500 rpm) momentu obrotowego. Jednostka została wyposażona w system AMG Cylinder Management, który nadzoruje pracę silnika i może odłączyć zasilanie i zapłon od połowy cylindrów (2,3,5,8) w zakresie 800-3600 rpm, uzyskując w ten sposób sporo niższy moment obrotowy (230 Nm) kosztem zredukowanego o ponad 30% zużycia paliwa. Według badań, przy wykorzystaniu czterech z ośmiu cylindrów zużycie paliwa wyniesie około 8,5 litra w cyklu mieszanym (z włączonym system Stop-Start).

W połączeniu ze skrzynią AMG SpeedShift 7G-TRONIC auto ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 4,5-4,6 sekundy. Prędkość maksymalną ustalono elektronicznie na 250 km/h. Oprócz oczywistości takich jak odpowiednio zestrojone pod przeznaczenie auta zawieszenie czy wzmocnione hamulce SLK 55 AMG będzie wyposażony w system Torque Vectoring. Odpowiada on za optymalny rozdział momentu obrotowego pod względem właściwości trakcyjnych na kołach napędowych podczas pokonywania łuku dzięki selektywnemu przyhamowywaniu kół. W pokonywaniu zakrętów przyda się także AMG Direct-Steering nadzorujący pracę układu kierowniczego. Auto wejdzie na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku.

  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK 55 AMG
  • Mercedes SLK55 AMG
[1/22] Mercedes SLK 55 AMG
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)