Mercedes-AMG ma pożegnać się z napędem na tył, bo klienci go nie chcą

Producenci coraz częściej odchodzą od napędu na jedną oś. Wkrótce do tego grona ma dołączyć Mercedes-AMG, a napęd na cztery koła ma trafić także do modelu GT. Na tym nie koniec zmian w portfolio.

Mercedes-AMG GT 4-door coupé występuje zarówno w wersji z napędem na tył, jak i na cztery kołaMercedes-AMG GT 4-door coupé występuje zarówno w wersji z napędem na tył, jak i na cztery koła
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Michał Zieliński

Tobias Moers, szef firmy Mercedes-AMG, w rozmowie z brytyjskim "Autocar" zdradził, w jakim kierunku będzie rozwijać się marka. Jedną ze zmian, jakiej możemy się spodziewać, ma być pożegnanie napędu wyłącznie na tylną oś. Jak zauważa Moers, klienci coraz rzadziej wybierają takie auta. Przywołuje przykład Klasy E, która była oferowana w dwóch wersjach i 90 proc. osób decydowało się na odmianę z napędem na cztery koła.

Co więc dalej z AMG GT? Dla Moersa odpowiedź jest prosta. Wielokrotnie rozmawiał z klientami, którzy nie ukrywają, że chcą napędu na cztery koła. Dodaje też, że w nowym E63 AMG moc może trafiać zarówno na wszystkie, jak i tylko tylne koła, więc nawet najbardziej wymagający kierowcy powinni być zadowoleni.

Druga duża zmiana dotknie silników. Jednostka V8 doczeka się wsparcia motorem elektrycznym, a w planach jest także hybryda typu plug-in. W pierwszej kolejności ten układ napędowy trafi do AMG GT 4-door i auto zadebiutuje już w 2020 roku. Moers potwierdził też, że nie ma planów na kolejny samochód z V12. Być może ten silnik trafi do Maybacha, ale na pewno nie AMG.

Potwierdził też, że mały roadster SLC nie doczeka się następcy. Zamiast tego w Affalterbach skupiają się na nowej wersji SL, która ma być zupełnie innym autem niż dotychczas. Będzie współdzielić platformę z modelem GT, a prace nad nim trwają już od dwóch lat.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?