Mercedes-AMG ma pożegnać się z napędem na tył, bo klienci go nie chcą

Producenci coraz częściej odchodzą od napędu na jedną oś. Wkrótce do tego grona ma dołączyć Mercedes-AMG, a napęd na cztery koła ma trafić także do modelu GT. Na tym nie koniec zmian w portfolio.

Mercedes-AMG GT 4-door coupé występuje zarówno w wersji z napędem na tył, jak i na cztery kołaMercedes-AMG GT 4-door coupé występuje zarówno w wersji z napędem na tył, jak i na cztery koła
Źródło zdjęć: © Fot. Mateusz Lubczański
Michał Zieliński

Tobias Moers, szef firmy Mercedes-AMG, w rozmowie z brytyjskim "Autocar" zdradził, w jakim kierunku będzie rozwijać się marka. Jedną ze zmian, jakiej możemy się spodziewać, ma być pożegnanie napędu wyłącznie na tylną oś. Jak zauważa Moers, klienci coraz rzadziej wybierają takie auta. Przywołuje przykład Klasy E, która była oferowana w dwóch wersjach i 90 proc. osób decydowało się na odmianę z napędem na cztery koła.

Co więc dalej z AMG GT? Dla Moersa odpowiedź jest prosta. Wielokrotnie rozmawiał z klientami, którzy nie ukrywają, że chcą napędu na cztery koła. Dodaje też, że w nowym E63 AMG moc może trafiać zarówno na wszystkie, jak i tylko tylne koła, więc nawet najbardziej wymagający kierowcy powinni być zadowoleni.

Druga duża zmiana dotknie silników. Jednostka V8 doczeka się wsparcia motorem elektrycznym, a w planach jest także hybryda typu plug-in. W pierwszej kolejności ten układ napędowy trafi do AMG GT 4-door i auto zadebiutuje już w 2020 roku. Moers potwierdził też, że nie ma planów na kolejny samochód z V12. Być może ten silnik trafi do Maybacha, ale na pewno nie AMG.

Potwierdził też, że mały roadster SLC nie doczeka się następcy. Zamiast tego w Affalterbach skupiają się na nowej wersji SL, która ma być zupełnie innym autem niż dotychczas. Będzie współdzielić platformę z modelem GT, a prace nad nim trwają już od dwóch lat.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇