McLaren P1 GTR - nowy król torów

McLaren nareszcie zaprezentował model P1 GTR.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Brytyjczycy podkreślają jak ważne jest dla nich użycie przydomka GTR. Zastosowali go po raz pierwszy od czasów modelu F1 GTR, który stanął na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans. O historii tamtej bestii mogliście przeczytać już u nas w dwuczęściowym artykule traktującym o wersji drogowej McLarena F1 oraz o jego torowej wersji.

Pierwsze P1 GTR zostaną wyprodukowane w przyszłym roku, zaraz po tym, jak z taśm produkcyjnych zjedzie ostatni, 375. drogowy P1. Maszyna będzie oferowana wyłącznie tym, którzy wcześniej do swojej stajni wprowadzą właśnie tę, cywilną maszynę.

Obraz

Auto zaprezentowane na Concours d'Elegance w Kalifornii przedstawia jedynie wygląd P1 GTR. Maszyna nie jest jeszcze gotowa, ale już wkroczyła w ostatni etap projektowania. 1000-konny potwór przeznaczony na tor zostanie wyposażony w DRS znany z Formuły 1 oraz nowy pakiet aerodynamiczny, zawierający między innymi poprawiony splitter oraz lusterka, które umieszczone są teraz na słupkach A. Ostatnie wymienione rozwiązanie poprawia opływ powietrza po nadwoziu i jednocześnie zapewnia kierowcy lepszą widoczność.

Specjaliści z MSO zrezygnowali z aktywnego tylnego spojlera. Brak mechanizmu odpowiadającego za wysuwanie skrzydła pozwolił uspokoić przepływ powietrza po tylnej części nadwozia.

Obraz

Zmiany zaszły także pod nadwoziem. Specjalnie dla tego modelu McLaren opracował nowy układ wydechowy.

P1 GTR w przeciwieństwie do swojej drogowej odmiany nie ma możliwości regulacji wysokości zawieszenia. Jest ono ustawione na jednym poziomie, a jego parametry dostosowano do agresywnej jazdy torowej. Rozstaw przednich kół zwiększono o 80 mm.

Oprócz samej maszyny właściciele McLarena P1 otrzymają wstęp do świata zamkniętych imprez torowych McLarena oraz dostęp do symulatorów, w których pod okiem trenerów będą mogli poprawiać swoje umiejętności.

McLaren P1 GTR Design Concept - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie