McLaren MP4-12C Spider debiutuje w USA

Nowy McLaren MP4-12C w otwartej wersji nadwozia Spider trafił oficjalnie do Stanów Zjednoczonych. Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane na aukcji w Monterey.

McLaren MP4-12C SpiderMcLaren MP4-12C Spider
Bartosz Pokrzywiński

Nowy McLaren MP4-12C w otwartej wersji nadwozia Spider trafił oficjalnie do Stanów Zjednoczonych. Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane na aukcji w Monterey.

Brytyjski supersamochód napędzany jest jednostką V8 wspomaganą dwiema turbosprężarkami, dzięki czemu po ostatnich aktualizacjach na rok modelowy 2013 produkuje ona aż 626 KM, przez co auto w wersji Spider potrzebuje tylko 3,1 s na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h, podczas gdy sprint 0 do 160 km/h zajmuje mu dokładnie 6,1 s.

Po dłuższej chwili dwumiejscowy kabriolet jest w stanie osiągnąć prędkość nawet 329 km/h. Co ciekawe, osiągi te są niemal identyczne jak w przypadku wersji z zamkniętym nadwoziem, która jest lżejsza i sztywniejsza. Jedynymi różnicami są prędkość maksymalna mniejsza o zaledwie 4 km/h oraz o 0,2 s czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 200 km/h.

McLaren MP4-12C Spider
McLaren MP4-12C Spider

Piekielnie szybkie auto, a dzięki temu, że hardtop składa się w zaledwie 17 sekund, już po chwili można powiew świeżego powietrza nad głową. Łatwo się domyślić, że na każdym możliwym rynku McLaren MP4-12C Spider rywalizuje bezpośrednio z Ferrari 458 Spider.

W Stanach Zjednoczonych za brytyjski supersamochód trzeba zapłacić 241 800 dolarów, podczas gdy wersja Spider jest droższa i kosztuje już 265 750 dolarów.

  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
  • McLaren MP4-12C Spider
[1/10] McLaren MP4-12C Spider Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił