Maserati przysięga, że nigdy nie wycofa się z silników spalinowych

Jednak nie jesteśmy skazani wyłącznie na Teslę i całą tą elektromobilną rewolucję. Z odsieczą przychodzi Maserati. Szef tej marki na Amerykę Północną przyznał, że ten kultowy producent z Modeny nie jest fanem napędów elektrycznych. Włosi będą się trzymać silników spalinowych tak długo, jak to możliwe, bo tylko one są w stanie zapewnić "prawdziwe emocje".

Maserati Alfieri (fot. Maserati)Maserati Alfieri (fot. Maserati)
Mateusz Żuchowski

W rozmowie z magazynem Motor Trend, Alistair Gardner, szef Maserati North America postawił sprawę jasno. "Maserati to marka, która potrzebuje silników spalinowych" – powiedział dodając, że tylko one są w stanie dostarczyć "tych prawdziwych emocji, dla których kupuje się takie auta".

Obecnie najwięcej emocji w gamie napędowej Maserati dostarcza podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,8 litra produkowane dla marki przez Ferrari. Z mocą 590 KM i momentem obrotowym 730 Nm rozpędza flagowego SUV-a Levante Trofeo do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i prędkości maksymalnej przekraczającej 300 km/h. No i brzmi przy tym jak wyścigowa jednostka z włoskiego superauta.

Czy włoska marka planuje przejść podobną rewolucję do BMW czy Porsche, które coraz mocniej stawiają na auta elektryczne? Wręcz przeciwnie. Alistair Gardner w dalszej części wywiadu przyznał także, że "Maserati potrzebuje powrócić do swoich korzeni. Ta marka została założona w 1914 jako zespół wyścigowy i funkcjonowała tak aż do roku 1947, gdy pokazała swoje pierwsze gran turismo. I tak Maserati ma być postrzegane."

W ciągu ostatnich paru lat plany właściciela, czyli koncernu FCA, wobec tej walczącej z wyraźnie spadającymi globalnie wynikami sprzedaży włoskiej marki często się zmieniany i były odkładane w czasie. Dyrektor wykonawczy Maserati Harald Wester w rozmowie ze mną zapewnił, że Maserati pracuje nad całą gamą hybryd, hybryd typu plug-in, a nawet modeli w pełni elektrycznych.

Obecnie konkretne plany wejścia tych modeli nie są pewne, poza tym, że modele Maserati o alternatywnych źródłach napędu mają stać się faktem przed 2022 rokiem. Póki co koncern FCA planuje… płacić Tesli, by mogli być rozliczani wspólnie z wypełniania limitów emisji CO2 w Unii Europejskiej. Tak naprawdę, zyskują na tym wszyscy. I zasilana dodatkowymi milionami euro Tesla, i Maserati, które dalej będzie mogło opierać swój czar o ryczące V8…

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów