Maserati Levante - sprawdzamy, co włoski SUV potrafi na ośnieżonych drogach

Maserati to marka, która automatycznie kojarzy się z niskimi wozami GT, nieziemskim brzmieniem silników i sportowym prowadzeniem – nawet, jeśli jest to akurat długa, luksusowa limuzyna. Te wszystkie wyobrażenia osadzone są oczywiście zawsze w idealnych warunkach pogodowych suchego, równego asfaltu. A co, jeśli wrzucić Maserati na… kopny śnieg i lód? Sprawdziliśmy to dla Was.

Mateusz Żuchowski

Spektrum talentów wozów z Trójzębem Neptuna na masce poszerzył się oczywiście wraz z wejściem do gamy SUV-a Levante. Kręcenie nosów purystów skutecznie ucisza tu świetny silnik, który mimo swojego turbodoładowania doskonale wpisuje się w tradycje marki: jest to ryczące i strzelające z wydechu V6 generujące 430 KM i 580 Nm. Solidne, mechaniczne sprzęgło dzieli te osiągi skutecznie pomiędzy cztery koła – sprawdziliśmy to już poprzedniej zimy w Polsce, gdzie Levante o dziwo sprawdziło się na zamarzniętej tafli jeziora Śniardwy lepiej niż wywodzące się z północy Volvo XC90.

Pierwszy tego typu model w historii Maserati okazuje się zaskakująco wszechstronny – z pojemną kabiną i bagażnikiem o pojemności 580 litrów nie ustępuje konkurencji, za to też nie góruje nad nią aż tak ceną, jak można by się spodziewać. Cennik modelu w katowickim salonie Maserati Pietrzak zaczyna się od 87 190 euro i dostępne są także preferencyjne narzędzia finansowania.

Teraz chęć poznania zdolności SUV-a Maserati zawiodła nas aż do podnóży Mont Blanc, gdzie producent przygotował na tę okoliczność tor pokryty lodem. Jak Levante poradzi sobie w takich warunkach? Zobacz na filmie!

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟