Małe silniki, spora moc. Peugeot zapowiada mocnego 508

Peugeot 508 okazał się najgorętszą premierą ostatniego Salonu Samochodowego w Genewie. Agresywny design, bezramkowe drzwi, nisko poprowadzona linia dachu – to wszystko złożyło się na auto obiecujące sporo emocji. Kilkanaście dni po premierze wiemy, że planowana jest mocniejsza wersja.

Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.Ile można wyciągnąć z silnika 1,6? Jak się okazuje, całkiem sporo.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Do napędzania Peugeota 508 Grupa PSA przygotowała zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe. Diesle mają pojemność 1,5 (130 KM) i 2 l (160 lub 180 KM w zależności od wersji). Silnik zasilany bezołowiową ma stosunkowo małą pojemność na tle konkurencji – zaledwie 1,6 l – lecz już w wersji bazowej oferuje 180 KM. Jeśli to dla nas za mało, Peugeot ma w zanadrzu też pakiet GT i tutaj silnik generuje już 225 KM. W większości przypadków (oprócz bazowych egzemplarzy) moc trafia na koła dzięki ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

Nie ma jednak co ukrywać, że nawet 225 KM może dla niektórych klientów wydawać się niewystarczające. Dlatego też – jak donoszą francuskie media – pod maskę nowego 508 ma trafić silnik 1,6 z modelu 308 GTi. To oznacza 270 KM całkiem nieokiełznanej mocy wyciśniętej dzięki sporej turbosprężarce. W teorii takie auto mogłoby konkurować np. z topowym Volkswagenem Arteonem.

508 wyróżniał się w Genewie
508 wyróżniał się w Genewie © fot. Mateusz Lubczański

Nie wiadomo, czy inżynierowie zdecydują się na połączenie silnika z manualną skrzynią biegów. Na pewno możemy spodziewać się dodatkowych elementów stylizacyjnych, ostrzejszych linii zderzaków czy też może nawet opcjonalnie dwukolorowego nadwozia. Auto ma zostać zaprezentowane już jesienią, więc można bezpiecznie stwierdzić, że zobaczymy je już na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Obok mocnej wersji 508 w ofercie ma się pojawić również odmiana hybrydowa. Pod maską znajdzie się oczywiście benzynowy silnik 1,6, a łączna moc systemowa ma wynieść nawet 220 KM. Hybryda, jak i 270-konna wersja z silnikiem z GTi, trafią do sprzedaży na początku 2019 roku.

Wybrane dla Ciebie

Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie