Landwind CV9 - chiński atak na segment MPV

Chińskie towary coraz intensywniej zalewają europejski rynek, wszechobecne metki z dopiskiem „made in China” paraliżują konkurencyjne wyroby producentów ze starego kontynentu, którzy nie przenieśli jeszcze swoich fabryk do Azji. Na szczęście podbój Europy przez Chiny w branży motoryzacyjnej to wciąż  odległa historia, każdy kolejny atak wygląda jak próba samobójcza.

Landwind CV9Landwind CV9
Rafał Warecki

Ostatnia pamiętna ofensywa dotyczyła segmentu SUV i nazywała się Jiangling Landwind X6, po przemienieniu fantomów w proch podczas testu ADAC i zdobyciu podczas niego zera gwiazdek, mieliśmy spokój na pięć lat. Tym razem chiński producent przygotował dla nas MPV opatrzone nazwą Landwind CV9, jak zapowiada, będzie lepiej.

Jak zapewnia Peter Bijvelds, dyrektor generalny Landwind Europe, mało kto pamięta haniebne dla marki crash testy ADAC przeprowadzone w 2005 roku, a ich nowe MPV według założeń uzyska trzy gwiazdki (w NCAP). Jeśli ma rację, konkurencja klasy niższej w obawie przed utratą rozdzielonego między sobą tortu, z pewnością o nich przypomni w odpowiednim czasie. CV9 ma wkomponować się w europejski rynek zarówno w zakresie ekologii jak i bezpieczeństwa.

Obraz

Co, dla kogo i za ile?

Bliżej nieokreślone jednostki napędowe, które zamontowane będą w chińskim MPV, zostały zaprojektowane i wykonane przez niemieckie Motortechnik GmbH i mają spełniać standardy Euro5. Europejscy klienci będą wybierać (lub nie) z pośród motorów o litrażu 1600cm³ (95KM) lub 2000cm³ (137KM). Wiadomo również, że napęd na przednią oś przeniesie pięciobiegowa przekładnia ręczna.

Pudełkowate nadwozie o wymiarach 4410mm długości, 1770mm szerokości i 1640mm wysokości zostało zaprojektowane w kolaboracji z włoskim studiem stylistycznym I.DE.A. z Turynu, które na swoim koncie zapisało już bliską współpracę z azjatyckimi markami. Rozstaw osi rzędu 2710mm pozwoli na podróż nawet w siedem osób.

Sprzedaż ma rozpocząć się jeszcze w tym tygodniu w Niemczech i Holandii, w cenie 11.950 Euro za wersję podstawową. Trzeba przyznać, że Chińczycy mierzą wysoko, porywając się ze swoim produktem na zachodnie rynki. Następne w kolejce mają być Belgia i Włochy. Czy są realne szanse, na to, że na Europejskich szosach będziemy mijać samochody z logiem Jiangling Landwind na masce? Wątpię…[block position="inside"]9022[/block]

Źródło: Automotorblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy