Lancia Ypsilon ma się świetnie. Dodatkowo w ofercie pojawił się nowy napęd

Ci, którzy sądzą, że Lancii już nie ma, są w błędzie. Legendarna marka żyje, choć wyłącznie w rodzimych Włoszech, a jej oferta ogranicza się do zaledwie jednego modelu. Ypsilon cieszy się tam ogromną popularnością. Do tego stopnia, że Włosi postanowili uzupełnić gamę silników o nowy napęd.

Ypsilon to jedyny i prawdopodobnie ostatni model Lancii.Ypsilon to jedyny i prawdopodobnie ostatni model Lancii.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

O małym Ypsilonie przypomnieliśmy sobie w ubiegłym roku, kiedy to świat obiegła wiadomość, dotycząca zestawienia wyników sprzedaży Lancii i Alfy Romeo. Okazało się bowiem, że jeden model, w dodatku sprzedawany wyłącznie we Włoszech, przyciągnął do salonów więcej klientów niż cała europejska oferta Alfy Romeo.

Ypsilon jest więc ważnym modelem dla koncernu FCA. Decyzja o modernizacji i pozostawieniu go w ofercie nie powinna więc dziwić. Mieszczuch Lancii - z racji bliskiego pokrewieństwa z modelami Fiata - 500 i Pandą, dostanie ten sam nowy napęd, oparty na benzynowym silniku 1.0 FireFly o mocy 70 KM.

Warto wspomnieć, że nie jest to zwykły benzyniak, a miękka hybryda, która pozwala zaoszczędzić nawet 30% paliwa w stosunku do dotychczasowego motoru 1.2 69 KM, który zresztą pozostanie w ofercie. Co ciekawe, we Włoszech ten niemłody już silnik dostępny jest także w wydaniu zasilanym fabryczną instalacją LPG.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Chętni na nowego, hybrydowego Ypsilona mogą już składać zamówienia. Auto zostało wycenione na 14 450 euro, co w przeliczeniu daje około 62 tys. zł. Poza nowym napędem klienci mogą liczyć także na klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę czy 15-calowe felgi wykończone matową czernią.

Choć auto ma swoje lata, nadal wygląda świeżo, a nowy napęd powinien przyciągnąć do salonów nowych klientów. Mamy nadzieję, że Ypsilon jeszcze długo nie będzie narzekał na brak powodzenia. Głównie dlatego, że wraz z nim najprawdopodobniej ostatecznie pożegnamy Lancię. Poza tym jest to auto ważne dla polskiej gospodarki, gdyż powstaje w tyskiej fabryce Fiata.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie