Lamborghini Gallardo LP550-2 GZ8 - kolejna edycja specjalna

Lamborghini pragnie wycisnąć z Gallardo jak najwięcej. I nie chodzi w tym momencie o moc, a o zysk. Włoski producent zaprezentował kolejną edycję specjalną modelu Gallardo o nazwie GZ8.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Lamborghini pragnie wycisnąć z Gallardo jak najwięcej. I nie chodzi w tym momencie o moc, a o zysk. Włoski producent zaprezentował kolejną edycję specjalną modelu Gallardo o nazwie GZ8.

Model Gallardo zadebiutował w 2003 roku, a więc na rynku jest już obecny przez 9 lat. Aby podtrzymać zainteresowanie tym modelem, Lamborghini co jakiś czas nieznacznie modyfikuje pojazd i wprowadza różnorakie edycje specjalne. Edycja GZ8 jest najprawdopodobniej jedną z ostatnich, gdyż czas najwyższy na następcę Gallardo.

Wróćmy jednak do modelu GZ8. Będzie on oferowany wyłącznie na rynku chińskim, a powstanie jedynie 8 sztuk. Pod względem mechanicznym jest to model LP550-2, a więc pojazd wyposażono w 5,2-litrowy motor w układzie V10 generujący 550 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na tyle koła, a samochód osiąga pierwsze 100 km/h w 3,9 sekundy.

Obraz

Gallardo GZ8 wyróżnia się od standardowego modelu LP550-2 oryginalną kolorystyką. Włoski producent zdecydował się na biały lakier, czarny dach, wykonaną z włókna węglowego pokrywę silnika oraz sporych rozmiarów, carbonowy spoiler tylny. Całość została urozmaicona pomarańczowymi akcentami z rzucającymi się w oczy felgami na czele.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa