Które SUV‑y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce
Firma JATO Dynamics podsumowała pierwsze półrocze rynku samochodowego w Europie. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem jest C-SUV, czyli kompaktowych SUV-ów. W zestawieniu z wynikami z porównywalnego okresu 2016 roku zyskał on aż 26 proc. Które modele okazały się najpopularniejsze?
22.08.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:50
Okazuje się, że rynek europejski odbiega od polskiego. Hitem Starego Kontynentu od samego początku istnienia tego segmentu jest Nissan Qashqai, który w Polsce zajmuje drugie miejsce za Dacią Duster. W pierwszym półroczu na Starym Kontynencie sprzedano 136 239 tych japońskich crossoverów.
Drugie miejsce zajmuje niemiecki samochód - Volkswagen Tiguan. Stosunkowo młody model, pomimo dość wysokiej ceny, bez problemu znajduje nabywców. Na naszym rynku też jest popularny, zajmując szóste miejsce w klasie i siódme w kategorii SUV-ów w ogóle. Warto jednak odnotować, że Tiguan zaliczył największy wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku – aż 75,2 proc.
Pozycja w Europie | Model | sprzedaż w Europie | ||
---|---|---|---|---|
1. | Nissan Qashqai | 136 239 | ||
2. | Volkswagen Tiguan | 127 392 | ||
3. | Peugeot 3008 | 82 448 | ||
4. | Hyundai Tucson | 79 410 | ||
5. | Ford Kuga | 78 430 | ||
6. | Kia Sportage | 70 976 | ||
7. | Renault Kadjar | 63 095 | ||
8. | BMW X1 | 61 223 | ||
9. | Audi Q3 | 41 754 | ||
10. | Seat Ateca | 41 335 | ||
dane za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 |
W pierwszej trójce rynku europejskiego znalazł się samochód roku, czyli Peugeot 3008. To jeden z najmłodszych modeli w segmencie C-SUV i już podbił serca klientów. Trzeba więc przyznać, że nagroda Car of the Year nie została przyznana bez powodu. Auto zaskakuje praktycznością porównywalną z minivanem i doskonale wpisuje się w najnowsze trendy odważnie narysowanych aut uterenowionych. Warto przy tym zaznaczyć, że Peugeot nie jest dostępny z napędem na cztery koła - w przeciwieństwie do lepiej sprzedających się konkurentów. To tylko potwierdza, że to rozwiązanie nie jest szczególnie potrzebne klientom.
W pierwszej piątce mamy także Hyundaia Tucsona i Forda Kugę. Niedawno pisałem test tego drugiego w kontekście jego niskiej popularności w Polsce. Jak się okazuje, w innych krajach klienci bardzo sobie go cenią. Bardziej niż Kię Sportage, która u nas jest piątym najchętniej kupowanym SUV-em i najlepiej sprzedającą się Kią w ogóle.
Zajmujące ósmą pozycję w rankingu BMW X1 to najczęściej kupowany SUV segmentu C z marek premium. Trochę za nim jest Audi Q3, a trzecie miejsce zajmuje Range Rover Evoque, choć z dwukrotnie niższą sprzedażą.