Przepisy o korytarzu życia i jeździe na suwak nie tak prędko, jak planowano

Przepisy dotyczące korytarza życia miały wejść w życie z dniem 1 listopada 2019 roku. Dziś podczas pierwszego czytania komisji infrastruktury w Sejmie dowiedzieliśmy się, że termin ten został odroczony. Nowe regulacje zostaną wdrożone po 21 dniach od momentu ogłoszenia.

Na razie nie wiadomo kiedy ostatecznie doczekamy się wprowadzenia nowych przepisów.Na razie nie wiadomo kiedy ostatecznie doczekamy się wprowadzenia nowych przepisów.
Źródło zdjęć: © fot. redakcja autokult
Aleksander Ruciński

Jerzy Polaczek, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury wyjaśnił, że zmiany są spowodowane nowym harmonogramem prac Sejmu.

"Z uwagi na kalendarz prac parlamentarnych obecnej kadencji, konieczność zapewnienia odpowiednich terminów na dokonanie tych czynności, w szczególności zapewnienie panu prezydentowi podpisania ustawy w konstytucyjnym terminie, proponuję rezygnację z propozycji wejścia w życie ustawy na dzień 1 listopada i wprowadzenie nowego terminu 21 dni od ogłoszenia" - powiedział cytowany przez PAP Polaczek.

Początkowo planowano, by przepisy dotyczące korytarzy życia weszły w życie już 1 listopada, a te regulujące jazdę na suwak miały obowiązywać po 60 dniach od ogłoszenia. Nowe regulacje mają na celu usprawnienie ruchu pojazdom uprzywilejowanym w drodze do wypadku oraz poprawę płynności jazdy w miejscach, w których tworzą się zatory.

Przypominamy, że zgodnie z projektem, po wejściu nowych przepisów w życie, kierowcy jadący drogą wielopasmową w tym samym kierunku będą zmuszeni ustąpić pierwszeństwa pojazdom uprzywilejowanym w określony sposób - ci stojący na lewym pasie zjadą do lewej krawędzi jezdni, a wszyscy pozostali, jak najbliżej prawej krawędzi. W ten sposób pomiędzy pasem lewym, a pozostałymi pasami powstanie tzw. korytarz życia, czyli trasa swobodnego przejazdu dla służb ratunkowych.

Jeśli zaś chodzi o jazdę na suwak, nowe przepisy zmuszą kierowców jadących kontynuowanym pasem ruchu do ustąpienia pierwszeństwa pojazdom będącym na pasie, który się kończy. Manewr ten powinien odbywać się w sposób pojedynczy i naprzemienny, tak by zachować, jak najwyższą płynność ruchu w miejscu zakończenia pasa.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów