Koniec z Dacią w przebraniu Renault. Rumuńskie auta z francuskim logo znikną z Rosji i Brazylii

W Europie Dacia jest Dacią i nikt nie robi z tego powodu problemu. Budżetowy charakter marki nie odstrasza klientów. Są jednak rynki takie jak Rosja czy Brazylia, na których modele Dacii, ze względów marketingowych, oferowane są pod marką Renault. Niebawem ma się to zmienić.

Dacia z logo Renault? W niektórych krajach nikogo to nie dziwi.Dacia z logo Renault? W niektórych krajach nikogo to nie dziwi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Renault Duster? Taki zlepek może dziwić przeciętnego mieszkańca Europy Zachodniej, ale dla Rosjanina jest czymś zupełnie normalnym. Na wschodzie, jak i w niektórych krajach Ameryki Południowej i Środkowej, Dacia jako taka po prostu nie istnieje, a wszystkie jej modele, nawet te najtańsze, oferowane są tam z logo Renault. Szef designu francuskiej firmy Laurens van der Acker uważa tę praktykę za szkodliwą dla wizerunku marki.

W niedawnym wywiadzie dla "Automotive News" van der Acker stwierdził, że Renault potrzebuje wyższego wypozycjonowania. Szczególnie gdy mówimy o takich modelach, jak zapowiedziane niedawno Renault Arkana, które będzie miało szanse stanąć w szranki, z niektórymi propozycjami marek premium. Wobec tego sytuacja, w której budżetowe auta noszą logo Renault wydaje się niedopuszczalna. Szczególnie, gdy mówimy o Rosji i Brazylii, gdzie takie coś ma miejsce. Właśnie tam Renault upatruje największych szans na sukces Arkany.

Oznacza to, że już niebawem Dacie z logo Renault znikną z tamtejszych rynków? Powinniśmy spodziewać się całkowitego zaprzestania sprzedaży, czy może jedynie zmiany marki na Dacię, tak jak ma to miejsce w Europie? W grę wchodzi raczej ta pierwsza opcja, choć tylko połowicznie. Francuzi nie chcą bowiem całkowicie zabijać tanich modeli w Rosji i Brazylii, a jedynie ograniczyć ich gamę.

Oznacza to, że Renault Duster, jako najpopularniejszy i najdroższy z modeli Dacii, najprawdopodobniej pozostanie w brazylijskiej i rosyjskiej ofercie Renault. Resztę czeka raczej zakończenie sprzedaży i czerpanie zysków, z innych rynków, w tym europejskiego, gdzie Dacia to po prostu Dacia.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne